|
کدخبر: 218092

منتقدان طرح واردات خودرو حامیان مافیان و دلالان هستند

دستیار سیاسی و رسانه‌ای رئیس مجلس با بیان اینکه طبق آمار گمرک در چهار سال گذشته و در شرایط تحریمی به طور متوسط بیش از ۱۲۰ میلیون دلار خودرو و قطعات صادر شده است، گفت: اگر دلالان و ‎مافیای خودرو و حامیان مجازی آنها دست از تخریب بردارند، بی شک می‌توانیم صادرات را افزایش دهیم.

‌وی با اشاره به اینکه طبق آمار گمرک در چهار سال گذشته و در شرایط تحریمی به طور متوسط بیش از ۱۲۰ میلیون دلار خودرو و قطعات صادر شده، گفت: این نکته مهمی است که انحصارگران آن را از مردم پنهان می‌کنند تا ایده صادرات را متوهمانه جلوه دهند. برخی به نحوی سخن می‌گویند که صادرات قطعات، ایدۀ خلق الساعة مجلس است.

‌وی افزود: انرژی و نیروی کار ارزان، دسترسی به منابع به خصوص فولاد، گران شدن قیمت دلار در مقابل ریال، ظرفیت مازاد تولید قطعه از مهم‌ترین دلایل جذابیت خرید قطعات از ایران است.

‌احدیان ادامه داد: با مصوبه مجلس و تعیین مشوق واردات در ازای صادرات، امکان افزایش قابل ملاحظه صادرات به بالاتر از ۱۲۰ میلیون دلار فعلی وجود خواهد داشت و علاوه بر عوامل ذکر شده، سود واردات خودرو نیز، واردکنندگان را به استفاده از ظرفیت‌های این مصوبه ترغیب خواهد کرد و تولید داخلی را نیز رونق خواهد بخشید.

‌‌‎دستیار سیاسی و رسانه‌ای رئیس مجلس در پایان تصریح کرد: وقتی ما امروز و بدون مشوق های جذاب توانسته ایم، ۱۲۰ میلیون دلار صادرات داشته باشیم اگر دلالان و ‎مافیای خودرو و حامیان مجازی آنها دست از تخریب بردارند، بی شک می‌توانیم صادرات را افزایش دهیم، انحصار بازار و قیمت های داخلی را بشکنیم و در راستای تأمین منافع مردم عمل کنیم.

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر