|
کدخبر: 203840

تاثیر تصمیم شورای نگهبان بر بازار خودرو+ جدول

رد طرح ساماندهی صنعت خودرو از سوی شورای نگهبان موجب شد تا بازار خودرو که در روزهای قبل ریزش قیمت را آغاز کرده بود امروز ۳ مهرماه ۱۴۰۰، شکل صعودی به خود گیرد.

 ارزیابی بازار خودرو نشان دهنده آن است که امروز ایران خودرویی ها رشد ۱ تا ۸ میلیون تومانی قیمت داشتند و در این میان دو خودرو هم هنوز شکل صعودی به خود نگرفته اند و بدون تغییر در بازار عرضه شدند.

رصد بازار خودرو نشان می دهد که پیش از رد طرح ساماندهی صنعت خودرو در آخرین روز هفته گذشته «پژو ۲۰۶ تیپ ۲» با افزایش ۱۰ میلیونی قیمت در یک روز رکورد رشد قیمت را از آن خود کرد و حال با شروع هفته و رد طرح مذکور از سوی شورای نگهبان این خودرو امروز رشدی ۸ میلیونی را ثبت کرد.

با ارزیابی بازار خودرو می توان گفت تمام محصولات ایران خودرو رشد قیمت داشته اند و تنها دو خودرو «راناپلاس» و «دنا پلاس توربوشارژ اتومات» در بازار بدون تغییر قیمت نسبت به روز گذشته عرضه شدند.

از سوی دیگر براساس ارزیابی بازار می توان گفت رشد چند میلیونی قیمت در بازار ایران خودرویی ها در حالی زده شد که امروز دلار نوسان رو به بالا داشت و این امر نیز می تواند بازار خودرو را تحت تاثیر قرار دهد، عاملی که به گفته فعالان بازار خودرو هنوز پشت طرح ساماندهی بازار خودرو پنهان است و نتوانسته چندان بازار خودرو را تحت تاثیر قرار دهد.

به گفته فعالان بازار خودرو نوسان قیمت در بازار موجب شده تا معامله در بازار بسیار محدود صورت گیرد، بطوریکه بسیاری از خریداران و فروشندگان تمایلی برای معامله از خود نشان نمی دهند.

وضعیت محصولات ایران خودرو در بازار

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می توان به «پژو ۲۰۶ تیپ ۲»، « پژو ۲۰۶ تیپ ۵»، «پژو ۲۰۶ صندوقدار» ، «سمند LX با موتورEF۷ » و « سمند سورن پلاس »، «رانا پلاس»، «دنا معم.لی»، دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که امروز «پژو ۲۰۶ تیپ ۲» رکورد رشد قیمت در بازار بود و رشدی ۸ میلیونی را در بازار تجربه کرد و با قیمت ۲۴۸ میلیون تومان در بازار عرضه شد.

« پژو ۲۰۶ تیپ ۵» نیز رشدی ۳ میلیونی در بازار داشت و قیمت آن به ۲۸۸ میلیون تومان رسید. از سوی دیگر ارزیابی بازار خودرو نشان دهنده آن است «پژو ۲۰۶ صندوقدار» هم از رشد قیمت بی نصیب نبود و امروز با رشد ۳ میلیونی در بازار ۲۸۳ میلیون تومان قیمت گذاری شد.

اما در میان سایر پرتیراژهای ایران خودرو امروز که در میان خانواده سمند امروز «سمند سورن پلاس» نیز با رشد یک میلیونی در بازار ۳۰۷ میلیونی شد، «سمند LX با موتورEF۷ » هم رشد ۸ میلیونی در بازار را تجربه کرد و قیمت آن ۲۶۴ میلیون تومان رسید.

از سوی دیگر در میان محصولات تقریبا جدید ایران خودرو «رانا پلاس» امروز بدون تغییر نسبت به آخرین روز هفته گذشته بدون تغییر و با قیمت ۲۷۰ میلیون تومان در بازار عرضه شد. اما «دنا معمولی» امروز در بازار رشد ۴ میلیونی را ثبت کرد و قیمت آن به ۳۲۴ میلیون تومان رسید. «دنا پلاس توربو اتوماتیک» نیز براساس ازیابی های صورت گرفته امروز تغییر قیمتی نداشت و ۴۶۵ میلیون تومان در بازار قیمت گذاری شد.

 

بازار- خودرو

 

منبع: اقتصادنیوز
  • ناشناس ارسالی در

    خدا لعنت کنه باعث وبانی این گرانی رو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها