|
کدخبر: 161458

پیش‌بینی مهم از قیمت خودروها در سال جدید

تقاضا برای خرید خودرو چندان وجود ندارد اما رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو می‌گوید: تقاضا برای خرید خودروهای کارخانه‌ای همچنان وجود دارد اما بازار خودرو جنبه سرمایه‌گذاری را از دست داده است. با توجه به کاهش میزان تقاضا پیش‌بینی می‌شود نرخ خودروهای ایرانی تا بهار ۱۴۰۰ ثابت باقی بماند.

خودرو پیش‌بینی مهم از قیمت خودروها در سال جدید

در روزهای پایان سال هم خبری از خرید خودرو نبود. به گفته فعالان بازار خودرو مردم با تماس تلفنی خودرو نرخ می‌گرفتند اما عملا معامله‌ای رخ نمی‌داد. آیا ثبات نرخ خودرو تا بهار ۱۴۰۰ ادامه دارد؟

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو گفت: بازار خودرو راکد است و پیش‌بینی می‌شود نرخ خودروها تا سه ماه آینده ثابت باقی بماند.

سعید موتمنی اظهار کرد: چنانچه بانک مرکزی بازار ارز را مدیریت کرده است. پیش‌بینی ما این است که نرخ دلار در سال ۱۴۰۰ افزایش ندارد. به نظر می‌رسد بازار ارز روند با ثباتی داشته باشد و خودرو هم گران نمی‎‌شود.

چندی پیش سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو گفته بود: «بازار خودرو به جایگاه اصلی خودش بازگشته یعنی این بازار از حالت سرمایه‌گذاری بیرون آمده و به بازار مصرفی تبدیل شده است. در شب عید تنها کسانی که مصرف‌کننده نهایی هستند خودرو می‌خرند.»

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر