|
کدخبر: 150599

کاهش قیمت خودرو در بازار

با وجود توقف سیر نزولی نرخ ارز، ریزش نرخ خودروها در حاشیه بازار ادامه دارد.

خودرو کاهش قیمت خودرو در بازار

ریزش نرخ خودروهای تولید داخل و بازار بی‌مشتری، موجب افت نرخ برخی خودروهای چینی شده است. معامله‌گران بازار می‌گویند این روزها برخی خودروهای مونتاژی در شرکت‌های عمده تولید‌کننده خودروهای چینی نظیر مدیران خودرو و کرمان موتور، حتی به نرخ ۴۰ تا ۱۲۰میلیون تومان کمتر از نرخ کارخانه نیز خریدار ندارد.

با وجود توقف سیر نزولی نرخ ارز، ریزش نرخ خودروها در حاشیه بازار ادامه دارد. روند کاهش نرخ در بازار برخی محصولات مونتاژی چینی بیشتر بوده است؛ به‌طوری که نرخ معامله برخی از این خودروها در بازار، نسبت به نرخ مصوب کارخانه، ۴۰ تا ۱۲۰میلیون تومان کمتر است اما حتی در این قیمت‌ها نیز تقاضای چندانی برای چینی‌های بازار خودرو وجود ندارد.

فعالان بازار می‌گویند؛ مشتریان در انتظار کاهش بیشتر و واقعی‌شدن نرخ این خودروها هستند و کمتر خریداری ریسک خرید این خودروهای گران و ضرر و زیان احتمالی ناشی از آن را تحمل می‌کند.

برخی معامله‌گران بازار خودرو به خبرنگاران همشهری گفته‌اند؛ عرضه محصولات جدید خودروسازان داخلی مانند تارا و شاهین، عرضه محصولات جدید گروه بهمن و همچنین اعلام طرح فروش اقساطی مزدا‌۳ و همچنین انتشار طرح فروش خودروهای مونتاژی کرمان موتور نیز موجب تحریک تقاضای خرید در بازار خودرو نشده است. این شرایط بازار در حالی است که دیروز اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری عرضه خودرو به شیوه کنونی قرعه‌کشی را رد کرد.

منبع: همشهری
  • ناشناس ارسالی در

    آفرین دولت بایددرصددشکستن قیمتهای مسکن و طلاوارزوخودروقاطعانه تصمیم بگیرد

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها