|
کدخبر: 111412

خودروسازان مشکلات خود را اطلاع دهند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: خودروسازان می‌توانند در راستای خودکفایی، مشکلات و نیازمندی‌های خود را به کمیسیون صنایع و معادن اطلاع دهند.

خودرو خودروسازان مشکلات خود را اطلاع دهند

فرهاد طهماسبی با اشاره به ضرورت حمایت از پروژه‌های داخلی‌سازی در صنعت خودروی کشور، تصریح کرد: پایان وابستگی به خارج و شرکت‌های خارجی در صنعت خودرو کشور امری ضروری است و از این رو خودروسازان می‌بایست با اتکا به شرکت‌های دانش‌بنیان و قطعه سازان داخلی که امکانات و دانش خوبی در جهت ساخت قطعات مورد نیاز صنعت خودرو دارند در جهت اهداف و برنامه‌های بلند مدت خود گام‌های استواری بردارند.

وی افزود: مردم انتظار دارند که خودروهای ساخت داخل از کیفیت بالایی برخوردار باشند، لذا داخلی‌سازی باید به نحوی باشد که موجب افزایش کیفیت و رضایتمندی مشتریان شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن، تحریم‌ها را فرصتی در جهت خودکفایی دانست و گفت: تحریم‌ها در روند فعالیت همه صنایع کشور تاثیر‌گذار بوده است اما باید بتوانیم تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کرده و از داشته‌های خودمان بهره‌برداری مناسب کنیم.

وی افزود: خودروسازان با عملکرد خود اثبات کرده‌اند که در سخت‌ترین شرایط و بحران ها، قادر هستند بر مشکلات فائق آیند و با کمترین امکانات به راهی که در پیش گرفته‌اند ادامه دهند.

نماینده مردم نی ریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی افزایش بومی‌سازی خودروهای ساخت داخل را ضروری دانست و گفت: افزایش تیراژ تولید و ارتقای کیفیت وظیفه خودروسازان است و در مقابل وظیفه مجلس شورای اسلامی ریل‌گذاری در جهت تسهیل مشکلات و کمک به حل بحران‌ها است.

وی ادامه داد: خودروسازان می‌توانند در راستای خودکفایی و در قالب کارگروه‌های تخصصی مشکلات و نیازمندی‌های خود را به کمیسیون صنایع و معادن مجلس ارائه کنند تا بتوانیم در سال جهش تولید به کمک وزارت صنعت، معدن و تجارت از این بخش از صنعت حمایت مناسب کنیم.

 

منبع: سایپا نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها