|
کدخبر: 199527

افزایش قیمت بنزین / افزایش قیمت بنزین ۱۴۰۰ / بنزین ۱۱ هزارتومانی

افزایش قیمت بنزین در راه است / بنزین 11 هزارتومان می شود

نوع آزادسازی قیمت بنزین در سال ۹۸ این نگرانی را ایجاد کرده بود که نظام به روش خسارت بار کنونی از ترس تبعات اجتماعی ادامه داده و به آتش زدن منابع انرژی خود ادامه دهد، اما از مجلس خبرهای مثبتی به گوش می رسد.

خروجی رپرتاژ آسام افزایش قیمت بنزین در راه است / بنزین 11 هزارتومان می شود

مه شو : افزایش قیمت بنزین در راه است؟ ماجرای افزایش قیمت بنزین به 11 هزار تومان چیست؟ قرار است در دولت رئیسی بنزین گران شده و شاهد افزایش قیمت بنزین باشیم. نوع آزادسازی قیمت بنزین در سال ۹۸ این نگرانی را ایجاد کرده بود که نظام به روش خسارت بار کنونی از ترس تبعات اجتماعی ادامه داده و به آتش زدن منابع انرژی خود ادامه دهد، اما از مجلس خبرهای مثبتی به گوش می رسد.

اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به دنبال تکمیل طرح ناتمام هدفمندسازی یارانه ها هستند؛ تا قیمت حامل های انرژی آزاد شده و در مقابل، یارانه مردم نیز که از سال ۱۳۸۹ تاکنون تغییر نکرده و به ۲ دلار در ماه کاهش یافته است افزایش پیدا کند. یانه نقدی در سال ۱۳۸۹ حدود ۴۵ دلار در ماه بود.

در صورت اجرای این طرح، اگرچه قیمت بنزین به تقریبا ۱۱ هزار تومان افزایش خواهد یافت، اما یارانه نقدی مردم نیز افزایش قابل توجهی پیدا کرده و باعث کنترل مصرف دیوانه وار انرژی در کشور خواهد شد. قیمت بنزین فوب خلیج فارس حدود ۴۰ تا ۵۰ سنت به ازا هر لیتر است که فاصله زیادی با قیمت ۱۲ سنتی ایران دارد و همین مساله باعث میلیاردها دلار قاچاق به کشورهای همسایه شده است.

بسته به نوع مصارفی که برای یارانه های آزادسازی شده در نظر گرفته شود و همچنین درصد حذف یارانه های انرژی، میزان یارانه نقدی مردم تغییر می کند، اما انتظار می رود رقمی از ۹۰۰ هزار تومان تا ۳ میلیون تومان برای هر نفر باشد که قطعا رضایتمندی اجتماعی را افزایش داده و به جای تشویق پرمصرف ها، باعث کاهش مصرف حامل های انرژی شده و فاصله طبقاتی را کاهش می دهد.

 

 

 

ارسال نظر