|
کدخبر: 280088

انفجار مهیب در جنوب کشور+ جزئیات

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز اعلام کرد که وقوع ۲ حادثه آتش‌سوزی و انفجار در این کلانشهر منجر به مصدومیت ۴ نفر و به بار آمدن خسارت مالی شد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز اعلام کرد که وقوع ۲ حادثه آتش‌سوزی و انفجار در این کلانشهر منجر به مصدومیت ۴ نفر و به بار آمدن خسارت مالی شد.

هادی قانع یکشنبه ششم آذر به خبرنگاران گفت: ساعت ۵ دقیقه بامداد امروز، وقوع انفجار و آتش‌سوزی در بلوار آیت‌الله ربانی شیراز به مرکز فرماندهی ۱۲۵ اعلام و امدادگرانی از ۲ ایستگاه به محل اعزام شدند.

او با یادآوری اینکه محل وقوع حادثه یک واحد صنفی پزندگی بود، گفت: براساس بررسی کارشناسی، علت وقوع حادثه نشت گاز از اتصالات منجر به وقوع انفجار مهیب و آتش سوزی در این واحد صنفی ۲۰۰ متری شده بود.

قانع با اشاره به مصدومیت شدید سه کارگر این واحد صنفی، گفت: علاوه بر این انفجار موجب تخریب محل حادثه و دو مغازه، منزل مسکونی و دو خودروی سواری اطراف شده بود.

 او با بیان اینکه مصدومان توسط اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند، گفت: در این حادثه آتش‌نشانان به سرعت وارد عمل شده و آتش را که با سرعت در حال سرایت به اطراف بود، مهار کردند.

قانع همچنین گفت: ساعت ۴۸ دقیقه بامداد امروز وقوع حادثه آتش‌سوزی در واحد مسکونی واقع در شیراز به مرکز فرماندهی ۱۲۵ اعلام شد که بلافاصله از سه ایستگاه آتش‌نشانان به محل اعزام شدند.

رئیس آتش نشانی شیراز افزود: این حادثه براثر گازگیری یک دستگاه پیک‌نیک با استفاده از یک کپسول ۱۱ کیلویی، به وقوع پیوسته بود که طی آن یک نفر مصدوم و توسط عوامل اورژانس به مراکز درمانی منتقل شد.

قانع با اشاره به اینکه آتش‌نشانان قبل از سرایت حریق به طبقات دیگر و منازل مجاور این واحد مسکونی، آن را مهار کردند، بر لزوم توجه جدی به رعایت نکات ایمنی در استفاده از گاز، تاکید کرد.

منبع: رکنا

ارسال نظر