|
کدخبر: 167341

کلاهبردار میلیاردر در تهران به دام افتاد

۱۰۰ زن و مرد در پی این مرد تهرانی بودند این مرد با پول این ۱۰۰ نفر مایه دار شده بود.

حوادث کلاهبردار میلیاردر در تهران به دام افتاد

در پی رصد و پایش روزانه فضای مجازی، کارشناسان پلیس فتا تعدادی کانال را در شبکه‌های اجتماعی شناسایی کردند که با تبلیغات دروغین و وعده میلیونرشدن کاربران شبکه‌های اجتماعی را به اجاره کارت‌های بانکی‌شان ترغیب می‌کردند.

بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت و کارآگاهان پلیس فتا در بررسی‌های تخصصی به‌دست آوردند که مدیر تمامی این کانال‌ها یک نفر است که با هویت غیرواقعی با وعده میلیونر شدن در زمانی کوتاه تعداد فراوانی از کارت‌های بانکی شهروندان را اجاره کرده است.

با شناسایی هویت واقعی متهم و مخفیگاه او در شرق تهران، او با هماهنگی‌های قضائی در مخفیگاهش دستگیر شد و به همراه تجهیزات الکترونیکی به پلیس فتا انتقال یافت.

متهم پس از انتقال به پلیس فتا به جرم خود اعتراف کرد و گفت که با تبلیغات پررنگ و وعده میلیونرشدن کارت بانکی افراد را اجاره و در سایت‌های شرط‌بندی از آنها استفاده می‌کردم و حدود ٣ میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده‌ام. رئیس‌پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ با تأکید بر اینکه مسئولیت تمامی تراکنش‌های بانکی بر عهده مالک کارت است، به شهروندان توصیه کرد: «به هیچ عنوان کارت و شماره حساب بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند و فریب تبلیغات اغواکننده و میلیونرشدن یک شبه سودجویان را نخورند، همچنین از شهروندان عزیز خواهشمند است هر گونه موارد مشکوک را از طریق سایت اینترنتی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir اطلاع‌رسانی کنند.

 

منبع: رکنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها