|
کدخبر: 153792

این مرد صورت آتنا را سوزاند

مرد جوان که روی صورت همسر سابقش اسید پاشیده بود پای میز محاکمه ایستاد و گفت ناخواسته دست به حمله اسیدی زده است.

یک سال قبل وقوع اسیدپاشی در خانه ای در شرق تهران به پلیس اعلام شد. در این ماجرا زن ۳۷ ساله به نام آتنا از ناحیه سر و صورت دچار سوختگی شده و به بیمارستان منتقل شد بود که همسر سابق وی به سیامک به عنوان مظنون بازداشت شد.

آتنا-اسید

آتنا تحت درمان قرار گرفت اما ۳۵درصد بینایی یکی از چشمانش را از دست داد و بخش‌های زیادی از صورتش دچار سوختگی عمیق شد. آتنا پس از ترخیص از بیمارستان از همسر سابقش شکایت کرد و گفت :در در درگیری همسر سابقش دست به حمله اسیدی زده و روی صورت او اسید پاشیده است.

مرد جوان به اسیدپاشی اعتراف کرد و در حالی که آتنا درخواست قصاص را مطرح کرده بود پزشکی قانونی در گزارشی اعلام کرد امکان قصاص ممکن نیست. به این ترتیب مرد جوان در شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد.

حمله اسیدی به یک زن در شرق تهران

در ابتدای جلسه آتنا به تشریح شکایتش پرداخت و گفت :سالها قبل من و سیامک با هم ازدواج کردیم .اما از همان ابتدای زندگی با هم اختلاف داشتیم .من تحمل بد رفتاری های او را نداشتم و به همین خاطر از هم جدا شدم. من وسایل خانه و طلا هایی را که سیامک در این سالها به عنوان هدیه به من داده بود برای خودم برداشتم. اما سیامک به این ماجرا اعتراض داشت و می خواست هر طور شده طلاها را ازمن پس بگیرد. حتی در جلسه دادگاه هم ماجرای طلاها را مطرح کرد و آنها را خواست.اما من گفتم او طلاها را هدیه به من داده و در صورتی که ثابت کند طلاها متعلق به اوست آنها را برمی گردانم.

وی ادامه داد : بعد از جدایی از سیامک زندگی ام را سر و سامان داده بودم اما آن روز سیامک بعد از مدتها به بهانه صحبت کردن با من به خانه ام آمد و با هم درگیر شدیم و او یک باره ظرف اسیدی را که همراه آورده بود روی سر و صورتم پاشید .

وی در حالی که اشک می ریخت گفت: بعد از چندین عمل جراحی آثار سوختگی عمیق روی سر و صورتم نمایان است و چشم راستم ۳۵ درصد بینایی اش را از دست داده است.من نمی توانم همسر سابقم را ببخشم و برایش تقاضای اشد مجازات دارم.

سپس سیامک به دفاع پرداخت و گفت :من به آتنا علاقه‌مند بودم و به اصرار او از هم جدا شدیم. من دوباره ازدواج کردم اما با همسر دوم آرامش نداشتم .فکر آتنا از ذهنم بیرون نمی رفت. به همین خاطر از زندگی ناامید شده بودم.من می خواستم با آتنا صحبت کنم تا بار دیگر زندگی مان را از سر بگیریم .به همین خاطر آن روز به خانه او رفتم .

وی ادامه داد: من ظرف اسید را به همراه برده بودم تا او را بترسانم و میخواستم او مجبور شود بار دیگر با من ازدواج کند .اما ناخواسته در درگیری اسید روی سر و صورتش پاشید .من واقعا تصمیم به اسیدپاشی نداشتم و عاشق آتنا بودم.

با پایان دفاعیات این متهم قضات وارد شور شدند تا رای صادر کنند.

ارسال نظر