|
کدخبر: 38205

بازار خودرو با قیمت‌های جدید چه خواهد کرد؟

بررسی نرخ خودروها در هفته گذشته نشان از ثبات و در برخی کاهش قیمت‌ها دارد اما باید دید در هفته جدید و با اعلام قیمت‌های جدید خودرو، بازار چه واکنشی از خود نشان خواهد داد؟

گسترش نیوز: فعالان بازار دلیل اصلی این روند را ثبات در بازار ارز عنوان می‌کنند و معتقدند که با ادامه روند فعلی نرخ ارز، نرخ خودروها در محدوده فعلی باقی مانده و در صورت کاهش نرخ دلار نیز شاهد کاهش بیشتر قیمت‌ها و فاصله نرخ خودروها در بازار و کارخانه خواهیم بود.

نگاهی به قیمت‌ها نشان می‌دهد که اختلاف نرخ خودروها در بازار روزانه ۵۰۰ تا یک میلیون تومان بوده است و این روند کاهشی بیشتر در خودروهایی نظیر ۲۰۷ و ۱۱۱ که از پرطرفدار‌های بازار هستند، بیشتر نمود داشته است.

بررسی بازار در میانه‌های هفته نیز نشان از کاهش چند میلیونی خودروهای بیش از ۵۰ میلیون تومانی داشت. به طوری که اختلاف نرخ اچ ۳۰ کراس، کراس اوورایران خودرو با کارخانه به ۳۰ میلیون تومان رسیده و درحال‌حاضر ۸۰ میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود این در حالیست که پیش از این اختلاف نرخ این خودرو به بیش از ۵۰ میلیون تومان رسیده بود.

هایما s۷ نیز که به حدود ۲۰۰ میلیون تومان نزدیک شده بود در میانه‌های هفته به ۱۶۷ میلیون تومان رسید تا اختلاف بازار و کارخانه این خودرو به حدود ۶۰ میلیون تومان نزدیک شود هرچند که هنوز این اختلاف زیاد است اما روند فعلی نرخ این خودرو کاهشی است.

سراتو آپشنال نیز که از پایان هفته گذشته روند قیمتی آن کاهش یافته بود در این هفته نیز ادامه دار شد.

خودرو‌های پر طرفدار و رند بازار مانند پژو۲۰۶ در انواع کلاس‌ها، پراید ۱۵۱و پژو ۴۰۵ نیز در روز چهارشنبه آخرین روز کاری، نسبت به روزهای قبل ثبات نرخ را تجربه کرده‌اند، اما در همین حال پراید ۱۱۱، چانگان و پراید ۱۳۱ در روز چهارشنبه نسبت به روز قبل کاهش نرخ داشته‌اند که نشان دهنده ادامه موج کاهش نرخ در بازار بود. بررسی نرخ پژو ۲۰۶ هاچ بک پرطرفدار بازار خودرو نشان می‌دهد که نرخ این خودرو در بازار از هفته‌های گذشته تاکنون بر روی نرخ ۵۹ میلیون تومان ثبات مانده است. به هرترتیب با به ثبات رسیدن نرخ ارز باید خوشبین بود که در روز‌ها و هفته‌های آینده این روند نزولی فراتر از قیمت‌های فعلی خواهد رفت. هرچند در این بازار نوسانی، خرید وفروش رونقی ندارد اما کارشناسان بازار معتقدند با کاهش هرچه بیشتر نرخ دلار، شاهد کاهش فاصله نرخ کارخانه و بازار خواهیم بود که این امر به رکود بیشتر بازار دامن خواهد زد.

اما در همین حال توجه به این نکته ضروری است که به گفته منصور معظمی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، قیمت‌های اصلاحی صنعت خودرو در هفته آینده اعلام خواهد شد. حال باید منتظر ماند و دید با اعلام قیمت‌های جدید، بازار چه واکنشی نشان خواهد داد.

منبع: عصر خودرو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها