|
کدخبر: 273695

مراجعه ۶ هزار زائر گرمازده به مراکز اورژانس

سخنگوی سازمان اورژانس گفت: بیشترین مراجعات به ما مربوط به گرمازدگی است و شاهد افزایش تعداد مراجعه ‎کنندگان به اورژانس هستیم.

جامعه

مجتبی خالدی گفت: سازمان اورژانس کشور در قالب کمیته بهداشت و درمان اربعین از ماه پیش بحث خدمات به زائران را در دستور کار قرار داد.

او توضیح داد: تا به این لحظه ۳۱ هزار و ۶۴۴ نفر از هموطنان ما به اورژانس مراجعه کردند که نزدیک به ۳۰ هزار نفر در محل درمان شدند و خوشبختانه توانستند سفر خود را ادامه بدهند. 

خالدی گفت: با توجه به شرایط موجود ۷۷۳ هزار نفر در بهداشت مراقبت مرزی بررسی شدند که از این تعداد ۱۷ هزار نفر مربوط به اتباع بودند. 

سخنگوی اورژانس کشور درباره مشکل اصلی زائران گفت: مشکل اصلی زائران بحث گرمازدگی است. روز گذشته این مشکل خیلی شدید بود و امروز نیز در حال شروع شدن است لذا مراجعات به اورژانس برای گرمازدگی افزایش پیدا کرده است. تا به این لحظه نزدیک به ۶ هزار نفر گرمازده شده اند که به مراکز درمانی صحرایی نزدیک مرز‌ها و بیمارستان‌ها مراجعه کردند، خوشبختانه سرم به اندازه کافی برای سرم درمانی نیز توسط وزارت بهداشت تامین شده است.

خالدی از مردم درخواست کرد: زائران بحث گرمازدگی را حتما جدی بگیرند و به اندازه کافی آب بنوشند و در ساعت خنک روز یعنی از ساعت ۸ شب تا ۵ صبح پیاده روی کنند و از هر فرصتی برای خنک کردن خود استفاده کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها