|
کدخبر: 180986

اطلاعیه برگزاری آزمون مرحله چهارم رتبه بندی معلمان

مرحله چهارم آزمون رتبه بندی معلمان ۱۴۰۰ قرار است اواخر تیر ماه برگزار شودو در ادامه جزئیات برگزاری این آزمون را بخوانید.

جامعه اطلاعیه برگزاری آزمون مرحله چهارم رتبه بندی معلمان

به گزارش راهبرد معاصر مرحله چهرم آزمون رتبه بندی معلمان قرار است ۲۸ تیر تا پایان شهریور ماه برگزار شود. و معلمان با شرکت در این آزمون و دریافت نمره قبولی می توانند مشمول ارتقا یکی از رتبه های ۱، ۲، ۳، ۴ و ۵ باشند. ممشمولا شرکت در این آزمون شامل کلیه مشمولین نظام رتبه­ بندی معلمان­ رسمی، پیمانی و قراردادی است. متقاضایان شرکت در این آزمون می توانند با مراجعه به سامانه ضمن خدمت فرهنگیان به نشانی ltms و مراجعه به بخش نظام رتبه بندی نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

زمان برگزاری آزمون رتبه بندی معلمان ۱۴۰۰

آزمون رتبه بندی در روز سه شنبه مورخ ۲۸ / ۰۴ / ۱۴۰۰ برای کارکنانی که تا تاریخ ۳۱ / ۰۶ / ۱۴۰۰ سنوات تجربی لازم جهت ارتقاء به رتبه بالاتر را کسب نموده اند و افرادی که در آزمون قبلی موفق به کسب حد نصاب نمره نشده اند برگزار خواهد شد. با توجه به آن که تعداد سئوالات برای هر گروه متفاوت است، بنابراین همکاران می­ بایست فقط در بازه زمانی اعلام شده وارد آزمون شوند. در غیر این صورت دقیقاً راس زمان پایان آزمون، سیستم قطع و آزمون به پایان خواهد رسید. بطور مثال اگر بازه زمانی از ساعت ۱۱ الی ۱۲ باشد و فرد ۴۰: ۱۱ دقیقه وارد آزمون گردد به جای ۴۰ دقیقه، ۲۰ دقیقه فرصت برای آزمون خواهد داشت.

رتبه بندی معلمان

زمان ارتقا رتبه در حکم حقوقی

حکم ارتقاء رتبه مشمولین نظام رتبه بندی معلمان که در دوره قبل نمره قبولی کسب نکرده اند، در صورتی که در این مرحله موفق به اخذ حد نصاب نمره شوند، از تاریخ ۱۴۰۰­/­۰۱­/­۰۱ صادر خواهد شد.

شرایط شرکت در آزمون رتبه بندی معلمان ۱۴۰۰

آزمون رتبه بندی معلمان در دو مرحله برگزار می شود که ۵۰ درصد محتوا مربوط به آزمون اول و ۵۰ درصد محتوا نیز مربوط به آزمون دوم است. تمام مشمولین نظام رتبه بندی معلمان که شامل معلمان رسمی ، پیمانی و قرار دادی هستند ، می توانند برای ارتقا درجه در آزمون رتبه بندی شرکت کنند.شاغلین ادارات آموزش و پرورش مشمول نظام رتبه بندی معلمان نمی باشند.شاغلین واحد های آموزشی چنانچه در آزمون قبلی نمره حد نصاب لازم را به دست آورنده اند ولی موفق به تکمیل فرم و اخذ تاییدیه مدیر مدرسه نشده اند ، لازم نیست که مجدد در آزمون شرکت نمایند و فقط باید برای دریافت تاییدیه خود به مدیر مدرسه مراجعه کنند.

معلمان مشمول نظام رتبه بندی که دارای مشکلات بینایی هستند ، باید با مراجعه به اداره کارگزینی محل خدمت ، مطابق دستورالعمل های ارسالی نسبت به دریافت حکم خود اقدام نمایند.معلمانی که در فاصله بین دو رتبه بنا به دلایلی مثل مرخصی استعلاجی ، زایمان ، غیبت موجه و … فرم ارزشیابی ندارند ، باید مدارک حداقل ۲ دوره ارزشیابی که یکی از آنان منتهی به تاریخ اخذ رتبه جدید است ارائه دهند.

نحوه ثبت نام آزمون رتبه بندی معلمان ۱۴۰۰

زمان بندی برگزاری آزمون رتبه بندی معلمان در سامانه ضمن خدمت فرهنگیان به نشانی ltms.medu.ir اعلام می شود و معلمان باید در زمان اعلام شده وارد سایت مذکور شوند و از طریق آیکون “نظام رتبه بندی” نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند. فرم صلاحیت های معلمی در سه مرحله صلاحیت عمومی ، صلاحیت تخصصی و صلاحیت حرفه ای ، در سامانه ال تی ام اس موجود است و معلمان باید پس از تکمیل فرم های خود اظهاری و سپس با تایید مقام مسئول ، برای دریافت محتوا اقدام کنند.

رتبه بندی

نمره قبولی در آزمون رتبه بندی معلمان ۱۴۰۰

رتبه ۱ کسب حداقل نمره ۵۰ در آزمون

رتبه ۲ کسب حداقل نمره ۵۵ در آزمون

رتبه ۳ کسب حداقل نمره ۶۵ در آزمون

رتبه ۴ کسب حداقل نمره ۷۰ در آزمون

رتبه ۵ کسب حداقل نمره ۸۰ در آزمون

معلمانی که در دو مرحله آزمون شرکت می کنند ، نمره نهایی آنها از مجموع نمرات مرحله اول و مرحله دوم به دست می اید. مثلا اگر معلمی در آزمون مرحله اول نمره ۴۲ و در آزمون مرحله دوم نمره ۳۷ را به دست آورد ، مجموع نمره او ۷۹ می شود.

آزمون رتبه بندی معلمان از طریق گوشی تلفن همراه اجرا می شود و هر داوطلب با هر سیمکارت فقط یکبار فرصت شرکت در آزمون را دارد.

آزمون رتبه بندی معلمان گروه تربیت بدنی و بهداشت ، یک مرحله ای است و حداکثر نمره در نظر گرفته شده ، نمره ۱۰۰ می باشد.

اطلاعیه برگزاری آزمون مرحله چهارم رتبه بندی معلمان

۱- کلیه مشمولین نظام رتبه­ بندی معلمان­ رسمی، پیمانی و قراردادی برای ارتقاء به رتبه بالاتر می بایست درآزمون شرکت نمایند. همکاران شاغل در ادارات آموزش و پرورش مشمول نظام رتبه­بندی مشاغل معلمان نمی­ باشند. بنابراین مشمولین بخشنامه شماره ۲۳۰ در سال ۱۳۵۸ ، نیازی به شرکت در آزمون رتبه بندی معلمان ندارند. همکاران شاغل در ادارات آموزش و پرورش (مشمولین بخشنامه ۲۳۰) درصورت دریافت ابلاغ برای حضور در واحد آموزشی و در صورت دارا بودن سوابق تجربی لازم برای ارتقا به رتبه بالاتر می بایست در آزمون نظام رتبه­ بندی شرکت نمایند.

۲- همکاران شاغل در واحدهای آموزشی درصورتی که در آزمون قبلی حد نصاب نمره را کسب نموده باشند و موفق به تکمیل فرم و اخذ تاییدیه از مدیر مدرسه خود نشده اند؛ نیازی به شرکت مجدد در آزمون ندارند و می توانند با مراجعه به مدیر مدرسه و دریافت تاییدیه نسبت به دریافت حکم خود اقدام نمایند.

۳- آزمون رتبه بندی در روز سه شنبه مورخ ۲۸ / ۰۴ / ۱۴۰۰ برای کارکنانی که تا تاریخ ۳۱ / ۰۶ / ۱۴۰۰ سنوات تجربی لازم جهت ارتقاء به رتبه بالاتر را کسب نموده اند و افرادی که در آزمون قبلی موفق به کسب حد نصاب نمره نشده اند برگزار خواهد شد.

تذکر: حکم ارتقاء رتبه مشمولین نظام رتبه بندی معلمان که در دوره قبل نمره قبولی کسب نکرده اند، در صورتی که در این مرحله موفق به اخذ حد نصاب نمره شوند، از تاریخ ۱۴۰۰­/­۰۱­/­۰۱ صادر خواهد شد.

۴- همکاران ذینفع با هماهنگی اداره کارگزینی منطقه محل خدمتی، نسبت به تکمیل فرم های صلاحیت معلمی از طریق ایکن ICON نظام رتبه بندی در سامانه LTMS اقدام نمایند. بدیهی است درصورت عدم تکمیل فرم­ های مربوط، مجوز حضور در آزمون مرحله چهارم را نخواهند داشت.

۵- فرم های صلاحیت معلمی شامل فرم های ( صلاحیت عمومی، صلاحیت تخصصی و صلاحیت حرفه ای) برای همکاران واجد شرایط از روز سه شنبه مورخ ۰۱/ ۱۴۰۰/­۰۴ در سامانه LTMS قابل مشاهده و در دسترس خواهد بود، بنابراین همکاران ابتدا خود اظهاری نموده و سپس با تایید مقام مسئول می ­توانند نسبت به دریافت محتوا اقدام نمایند.

۶- مشمولان نظام رتبه بندی معلمان دارای مشکل بینایی (نابینای مطلق) با مراجعه به اداره کارگزینی محل خدمت مطابق دستورالعمل ­های ارسالی نسبت به دریافت حکم خود اقدام نمایند.

۷- همکارانی که دارای شرایط خاص ( برای مثال خدمت در مناطق مشمول امتیاز تعجیل در ارتقا طبقه و رتبه) می باشند و تاریخ سنوات خدمت ایشان با سنوات مندرج در فرم ۵۰۲ وی مغایرت دارد، می بایست جهت ثبت نام در آزمون به کارگزینی محل خدمت خود مراجعه نمایند.

تذکر: دسترسی مذکور در سامانه LTMS در اختیار روسای ادارات کارگزینی استان­ها، مناطق، نواحی و شهرستان ها قرارداده شده است.

۸- همکاران محترم در ارتباط با سئوالات آزمون و موضوعات مرتبط می توانند به مدیر منابع انسانی استان و در مورد سایر سئوالات مربوط به روند ارتقاء رتبه به اداره کارگزینی شهرستان/ منطقه و استان خود مراجعه نمایند.

۹- افرادی که در فاصله بین دو رتبه به هر دلیل (از جمله مرخصی استعلاجی، زایمان، غیبت موجه و...) فاقد فرم ارزشیابی می باشند، می بایست نسبت به ارائه حداقل ۲ دوره ارزشیابی که یکی از آنان منتهی به تاریخ اخذ رتبه جدیدگردد، اقدام نمایند.

۱۰- کلیه معلمان برای اخذ رتبه ۱ علاوه بر سایر شرایط مندرج در شیوه نامه می بایست دو سال اشتغال در مشاغل آموزشی داشته باشند.

۱۱- امتیاز تعجیل برای ارتقاء به رتبه­ های بالاتر برای مشمولانی که در مناطق کمتر توسعه یافته موضوع فهرست پیوست تصویب‌نامه شماره ۷۶۲۹۴/ت ۴۰۹۹۶ﻫ مورخ ۱۳۸۸/۴/۱۰ هیات محترم وزیران اشتغال به خدمت دارند ملحوظ نظر قرار خواهد گرفت.

جزئیات آزمون رتبه بندی معلمان ۱۴۰۰

سابقه کاری و حداقل ساعت دور های آموزشی ضمن خدمت فرهنگیان برای رتبه های یک تا پنج نظام رتبه بندی معلمان ، به شرح زیر می باشد:

جزئیات رتبه ۱ نظام رتبه بندی معلمان

سابقه کاری حداقل ۲ سال

گذراندن حداقل ۱۲۰ ساعت دوره های آموزشی ضمن خدمت فرهنگیان

حداقل امتیاز ارزیابی عملکرد در دو سال ۷۵ درصد باشد.

حداقل ۶۰ درصد از هر کدام از صلاحیت ‌های عمومی ، تخصصی و حرفه ای معلمی

جزئیات رتبه ۲ نظام رتبه بندی معلمان

سابقه کاری حداقل ۶ سال و چهار سال سابقه در رتبه ۱

گذراندن حداقل ۱۸۰ ساعت دوره های آموزشی ضمن خدمت فرهنگیان

حداقل ارزشیابی ۸۰ درصد (امتیاز سه سال اخیر نباید از ۷۵ کمتر باشد.)

حداقل ۶۵ درصد از هر کدام از صلاحیت ‌های عمومی ، تخصصی و حرفه ای معلمی

جزئیات رتبه ۳ نظام رتبه بندی معلمان

سابقه کاری حداقل ۱۲ سال و سه سال سابقه در رتبه ۲

گذراندن حداقل ۱۵۰ ساعت دوره های آموزشی ضمن خدمت فرهنگیان

حداقل ۸۵ درصد امتیاز ارزشیابی

حداقل ۷۰ درصد از هر کدام از صلاحیت ‌های عمومی ، تخصصی و حرفه ای معلمی

جزئیات رتبه ۴ نظام رتبه بندی معلمان

سابقه کاری حداقل ۱۸ سال و سه سال سابقه در رتبه ۳

گذراندن حداقل ۱۲۰ ساعت دوره های آموزشی ضمن خدمت فرهنگیان

۹۰% امتیاز ارزشیابی در رتبه ۳

حداقل ۷۵ درصد از هر کدام از صلاحیت ‌های عمومی ، تخصصی و حرفه ای معلمی

جزئیات رتبه ۵ نظام رتبه بندی معلمان

سابقه کاری حداقل ۲۴ سال و سه سال سابقه در رتبه ۴

گذراندن حداقل ۱۰۰ ساعت دوره های آموزشی ضمن خدمت فرهنگیان

۹۰ درصد امتیاز ارزیابی در رتبه قبلی

حداقل ۸۵ درصد از هر کدام از صلاحیت ‌های عمومی ، تخصصی و حرفه ای معلمی

ارسال نظر