|
کدخبر: 166482

خبر خوش بخشش جرایم رانندگی در سال ۹۹

سردار هادیانفر درباره بخشودگی جرایمی که دو برابر شده اند و همچنین مهلت پرداخت اصل جریمه‌ها توضیحاتی داد.

جامعه خبر خوش بخشش جرایم رانندگی در سال  ۹۹

سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا اظهار کرد: براساس پیشنهاد پلیس راهور به مجلس شورای اسلامی ابتدا در کمیسیون تلفیق و سپس در صحن اصلی تصویب شد، که به جهت مساعدت به مردم عزیزمان جرایمی که در سال‌های گذشته مشمول دو برابری شدند، این‌ها به اصل خود برگردد.

وی ادامه داد:این مصوبه به پلیس راهور ناجا ابلاغ شد و تمام جرایمی که طی سال‌های گذشته به عنوان معوق مانده بود و مشمول دوبرابری شده بود و تا پایان سال ۹۹ جریمه شده اند به اصل خود بازگشتند و از چهارم اردیبهشت ماه (شنبه) مردم می‌توانند مراجعه کنند تا اصل جریمه را پرداخت کنند و تا پایان دی ماه سال ۱۴۰۰ می‌توانند از این فرصت استفاده کنند.

وی گفت: در بحث توقیف‌ها آن چه که ابلاغ شده ۳ میلیون تومان است و اگر بیشتر از آن باشد خودرو توقیف خواهد شد، قبلا این سقف یک میلیون تومان بود که با توجه به شرایط این مقدار تغییر کرده است.

رئیس پلیس راهور ناجا افزود:افراد می‌توانند از طریق دفاتر پلیس +۱۰ لیست جرایمی را که به اصل خود برگشته است دریافت کنند و از درگاه‌های بانکی به صورت حضوری و غیر حضوری می‌توانند پرداخت کنند. اگر تا دی ماه از این فرصت استفاده نکنند این جریمه دوبرابری دوباره اعمال خواهد شد.

سردار هادیانفر تصریح کرد:هر میزان جرایمی که افراد به صورت تسلیمی یا الصاقی، تا پایان سال ۹۹ داشتند اگر در فرصت دو ماه پرداخت نکرده باشند به دوبرابر تبدیل شده که مردم از این فرصت می‌توانند استفاده کنند.

وی بیان کرد: سازمان انتقال خون براساس نیازی که در خصوص کمک هموطنان در روز‌های مبارک ماه رمضان برای دریافت خون اعلام کرده است و چون باید این کار بعد از افطار انجام شود و این زمان هم تقریبا به ساعات محدودیت شبانه می‌رسد، کسانی که مراجعه می‌کنند به صورت هفتگی لیست خودرو‌یشان به پلیس واصل می‌شود و اگر درساعات منع تردد باشد ما نسبت به حذف جریمه آن‌ها اقدام می‌کنیم.

وی افزود: آموزشگاه‌ها در شهر‌های قرمز تعطیل هستند و فقط امتحان مهارتی را می‌توانند شرکت کنند. کلاس‌های آیین نامه در هر شرایطی اجباری نیست. در بحث آموزشگاه‌های آنلاین پیشرفت‌های خوبی داشته ایم و امیدواریم سریعتر این شرایط آماده شود.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر