|
کدخبر: 124601

آخرین آمار جهانی کرونا

طبق آخرین آمار تاکنون ۳۱میلیون و ۷۸۳ هزار نفر به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند؛ کشور هند در ۲۴ ساعت گذشته با افزایش ۸۳هزار مبتلا به مجموع ۵میلیون و ۶۴۶ هزار نفر رسید.

جامعه آخرین آمار جهانی کرونا

بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا صبح امروز ۳۱میلیون و ۷۸۳ هزار و ۹۵۸ نفر در جهان به ویروس کرونا ــ کووید۱۹ ــ مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۹۷۵ هزار و ۴۷۲ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون ۲۳میلیون و ۴۰۰ هزار و ۹۰۵ نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.

کشور امریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش ۵۱ هزار و ۷۲۱ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۷میلیون و ۹۷ هزار و ۹۳۷ نفر رسیده است؛ تاکنون ۲۰۵ هزار و ۴۷۱ امریکایی مبتلا به کووید۱۹ در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

کشور هند پس از امریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش ۸۳ هزار و ۳۴۷ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۵میلیون و ۶۴۶ هزار و ۱۰ مبتلا رسیده است؛ در این کشور تعداد ۹۰ هزار و ۲۱ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور برزیل به‌عنوان سومین کشور جهان با افزایش ۳۵ هزار و ۲۵۲ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۴میلیون و ۵۹۵ هزار و ۳۳۵ مبتلا رسیده است؛ تاکنون ۱۳۸ هزار و ۱۵۹ برزیلی جان خود را از دست داده‌اند.

کشورهای روسیه، کلمبیا، پرو، مکزیک و اسپانیا نیز به‌ترتیب با یک‌میلیون و ۱۱۵ هزار و ۸۱۰، ۷۷۷ هزار و ۵۳۷، ۷۷۶ هزار و ۵۴۶، ۷۰۵ هزار و ۲۶۳ و ۶۸۲ هزار و ۲۶۷ مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.

همچنین کشورهای افریقای جنوبی با ۶۶۳ هزار و ۲۸۲ و آرژانتین با ۶۵۲ هززارر و ۱۷۴ مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.

از لحاظ تعداد بهبودیافتگان نیز کشورهای هند، امریکا و برزیل به‌ترتیب با ۴میلیون و ۵۸۷ هزار و ۳۱۸، ۴میلیون و ۳۴۶ هزار و ۱۱۰ و ۳میلیون و ۹۴۵ هزار و ۶۲۷ بهبودیافته در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

 

 

منبع: مشرق

ارسال نظر