|
کدخبر: 122952

نظام رتبه‌بندی معلمان پیگیری می شود

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی گفت: نظام رتبه‌بندی معلمان پیگیری شود.

جامعه نظام رتبه‌بندی معلمان پیگیری می شود

فاطمه مقصودی در دیدار با وزیر آموزش‌وپرورش که امروز ۲۵ شهریورماه صورت گرفت، خواستار جذب نیروی انسانی همچون معلمان، سوادآموزی، پیش‌دبستانی شد و با توجه به مشکلات معلمان حق‌التدریسی خواستار تبدیل وضعیت معلمان قرارداد کار معین شد.

وی با بیان اینکه حدود ۳۰۰ نفر در استان به‌عنوان خدمتگزار در سال ۹۸ به‌کارگیری شدن ولی امسال اعتباری جهت به‌کارگیری آن‌ها داده نشده است، تصریح کرد: معیشت فرهنگیان شاغل و بازنشسته نیاز به توجه و بازنگری دارد.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس اختصاص سهمیه در استخدام‌ها و آزمون‌های تربیت‌معلم و نگاه ویژه به وضعیت آموزشی و پرورشی شهرستان را مورد تأکید قرارداد و بیان کرد: با توجه به نیاز ویژه به ارتقا وضعیت معیشت و رفاه فرهنگیان ذیل سند تحول بنیادین به‌طور دقیق مورد توجه قرار بگیرد، قطعاً مشکل حل خواهد شد.

مقصودی با تأکید بر لزوم نوسازی و تجهیزات مدارس در مقاطع تحصیلی افزود: افزایش اعتباری عمرانی برای بهبود وضعیت ساختمانی آموزشی نیاز به حمایت وزارت خانه دارد.

وی با اشاره به کمبود سرانه آموزشی خاطرنشان کرد: در شهرستان بروجرد با کمبود تجهیزات هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش مواجه هستیم.

نماینده مردم بروجرد در مجلس با تأکید بر ساماندهی اردوگاه فرهنگی، اضافه کرد: تعدادی از کلاس‌های درس در حوزه انتخابیه فاقد سیستم سرمایشی و گرمایشی بوده و با توجه به شروع مدارس از نیمه شهریور نیازمند بررسی و پیگیری ویژه در این موضوع است.

مقصودی مشکل آموزش مجازی در بستر شبکه شاد برای تعداد زیادی از دانش آموزان که نه موبایل دارند و غیر دسترسی به اینترنت را مورد تأکید قرارداد و افزود: عملکرد این وزارتخانه ارتباط مستقیمی با خانواده‌ها و فرزندان دارد.

وی تقویت و توسعه آموزشی مجازی در مدارس کلیه مناطق با تخصیص اعتبار برای ایجاد زیرساخت مجازی را لازم و ضروری دانست و بیان کرد: نیاز است گوشی و تبلت در اختیار دانش آموزان بی‌بضاعت قرار گیرد.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس ادامه داد: وضعیت طرح اقدام ملی مسکن ویژه فرهنگیان و موانع موجود عملیاتی کردن در بعضی از استان‌های وارد فاز اجرایی شده، ولی در لرستان در پیچ‌وخم روال اداری معطل مانده است.

منبع: ايسنا
  • جواد ارسالی در

    چرا به معلم با سابقه اضافه کاری میدن که تضمینی برای پرداخت آن نیست اما تمام وقت شدن که کمی از مشکلاتشان را حل میکند را ن میدن.ما میخایم تمام وقت بشیم حتی اگر در بازنشستگی هم تاثیر نداشته باشد.من الان 1 2 ساعت اضافه درس میدم اما تمام وقت نیستم حاضرم 12 ساعت به جای 6 ساعت درس بدم ولی تمام وقت بشم .هم توان دارم هم تجربه ولی معلمین با سابقه کمتر حقوقشان از من بیشت ره.این با عدالت جور نیست..ممنون

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها