|
کدخبر: 247257

صادرات میگو از آبادان رکورد زد

مدیرعامل شرکت‌های تعاونی آبزیان خوزستان گفت: ۶۰۰ تن میگو امسال در مرازع میگوی چوئبده آبادان تولید شد که حدود ۵۰۰ تن آن به خارج از کشور صادر شد.

محمد معلم بیان کرد: عمده میگوی پرورشی در چوئبده آبادان به دلیل کیفیت بالا دارای بازار جهانی به ویژه در کشورهای حوزه خلیج فارس است.

وی افزود: پیش بینی می‌شود در سال آینده با استفاده از روش تولید بچه میگوی نرسری شده صادرات میگو از این منطقه حدود ۲ برابر امسال افزایش یابد.

معلم، تولید ماهیان دریایی را از برنامه‌های آتی این مجتمع پرورش میگو چوئبده بیان کرد و گفت: سعی داریم با تحقیق و بررسی، گونه‌هایی نظیر ماهی سوبیتی و آبزیان با ارزش دریایی مناسب با شرایط اقلیمی منطقه را شناسایی، و مزارع آبزی پروری منطقه را از نظر اقتصادی متحول کنیم.

وی تولید ماهیان سردآبی در فصل زمستان در مجمتع پرورشی چوئبده را امکان پذیر دانست و افزود: برای بهره‌وری و جلوگیری از بیکاری کارگران می‌توان ماهیان سردآبی را در فصل زمستان در استخرهای پرورشی این مجتمع تولید کرد.

معلم ادامه داد: تولید محصول ماهیان سردآبی به دلیل آب لب‌ شور این منطقه از طعم و کیفیت بالایی برخوردار است.

طبق این گزارش پرورش میگوی چوئبده آبادان از دهه ۹۰ در سطح ۱۰ هزار هکتار به تدریج راه اندازی شد.

در جوار کانال‌های موجود در منطقه حدود ۱۱۰ مزرعه ۲۰ هکتاری احداث شد.در دهه ۷۰ و ۸۰ آسیب‌های قابل توجهی در اثر بروز خشکسالی، شوری آب ، بروز سرمازدگی و بیماری لکه سفید به تولید کنندگان میگو در این منطقه وارد شد.

شهر چوئبده از توابع شهرستان آبادان، در فاصله ۳۵ کیلومتری جنوب آبادان واقع است و بندر این شهر از مهمترین مراکز پرورش میگوی کشور است.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها