|
کدخبر: 194480

رکورد بی نظیر تخلیه برنج در این بندر کشور

سرپرست اداره کل غله و خدمات بازگانی استان بوشهر از تخلیه روزانه ۲۵۰۰ تن برنج در بوشهر خبر داد که این میزان در مقایسه با تخلیه روزانه ۲۰۰۰ تن، یک رکورد محسوب می‌شود.

جمال زارعی گفت: تخلیه محموله‌ی کشتی ۲۷ هزار تنی که در بیستم مردادماه به بندرگاه بوشهر رسیده بود، پس از انجام تشریفات گمرکی و اداری در حال انجام است و روزانه ۲۵۰۰ تن برنج تخلیه می‌شود.

زارعی افزود: تاکنون بیش از ۱۸ هزار تن از برنج یاد شده تخلیه و در مراکز ذخیره‌سازی چغادک و انبار‌های ملکی این اداره کل ذخیره‌سازی شده تا پس از اعلام برنامه‌های حمل به مقاصد مورد نظر ارسال شود.

وی اظهار کرد: از سال ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۸ کالایی در این بندر تخلیه نشده بود؛ اما پس از لایروبی (۱۴ متر) کشتی‌های حامل محموله‌های تا ۳۰ هزار تن توان پهلوگیری در این بندر را پیدا کرده‌اند و از سال ۹۸ تاکنون ۱۳۷ هزار تن انواع کالای اساسی در قالب ۱۰ کشتی در این بندر توانسته‌اند پهلو بگیرند و کالا‌های آن‌ها تخلیه و به مقاصد تعیین شده ارسال شود.

سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۳ هزار تن کالای اساسی از طریق بندر بوشهر وارد کشور شده است.

منبع: میزان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها