|
کدخبر: 65784

نامه مهم فرابورسی ها به شاپور محمدی

جمعی از سهامداران و معامله‌گران بازار پایه فرابورس طی نامه‌ای خطاب به سازمان بورس خواستار اصلاح دستورالعمل جدید این بازار شدند.

گسترش نیوز: جمعی از سهامداران و معامله‌گران بازار پایه فرابورس صبح امروز(شنبه) در اعتراض به دستورالعمل جدید این بازار جلوی سازمان بورس اوراق بهادار تجمع کردند و طی نامه‌ای به مدیران سازمان بورس درخواست و پیشنهادات خود را در خصوص اعمال اصلاحات جدید در این بازار ارائه دادند.

بر این اساس مهم‌ترین خواسته معترضان بازار پایه در قالب ۵ بند شامل این موارد اعلام شد:

۱. همه روزه هفته معامله انجام پذیرد.

۲. حراج در تمام روزهای هفته وجود داشته باشد.

۳. دامنه نوسان روزانه وجود داشته باشد.(حدود ۵ درصد یا بالاتر)

۴. درصد نرخ نوسان روزانه (لزوما ۵ درصد) افزایش پیدا کند.

۵. نقدشوندگی در بازار پایه وجود داشته و از صف‌های فروش جلوگیری شود.

لازم به ذکر است مدیران سازمان بورس که تجمع اعتراض‌آمیز امروز حضو رداشتند قول مساعد را به سهامداران و معامله‌گران بازار پایه فرابورس جهت برگزاری جلسه اصلاحی در هیات مدیره فرابورس برای روز دوشنبه همین هفته دادند.

این در شرایطی است که به تازگی معاون بازارهای خارج از بورس فرابورس ایران نیز در گفت‌وگو با رسانه‌ها اعلام کرده، می‌توانیم پس از بازخورد گرفتن از اجرای دستورالعمل جدید بازار پایه، باتوجه به ظرفیت‌های این دستورالعمل به سازمان بورس پیشنهاد دهیم که تعداد حراج‌های پایانی بیشتر شود و در این راستا تلاش‌مان این است که رضایت سهامدارن بازار پایه را جلب کنیم.

گفتنی است تجمع اعتراضی سهامداران بازار پایه فرابورس در خصوص دستورالعمل جدید این بازار در حالی امروز انجام و نامه اعتراضی آنها تقدیم مدیران سازمان بورس اوراق بهادار شد که پیش از تدوین نهایی و اعمال این دستورالعمل شاپور محمدی، رئیس سازمان بورس اوراق بهادار با اشاره به این که تغییرات بازار پایه نباید به اعتماد و شفافیت بازار سرمایه لطمه بزند، گفت: تاکید وزیر اقتصاد از ابتدای ماجرای بازار پایه بر رضایت سهامداران بوده است.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها