|
کدخبر: 192820

سهامداران برکت سود فروش واکسن می‌گیرند؟

از اوایل تیرماه امسال بود که موضوع آغاز تزریق واکسن کووبرکت مربوط به گروه دارویی برکت مطرح شد و در آن برهه از زمان نرخ این واکسن ۲۰۰ هزار تومان اعلام شد. سود واکسن برکت قرار است چه شود؟

بورس سهامداران برکت سود فروش واکسن می‌گیرند؟

در اواخر بهمن ماه سال ۱۳۹۸ بود که رسما اعلام شد ویروس کرونا به ایران وارد شده است و در قم دو مورد مبتلا مشاهده گردیده است.

شاید کمتر کسی تصور آن را داشت که این بیماری و ویروس منحوس تا این حد خطرناک باشد که جان هزاران ایرانی را بگیرد.

به هر صورت با مشخص شدن ابعاد این ویروس منحوس، شرکت‌های دارویی از جمله برکت تلاش کردند که واکسن مقابله با آن را بسازند. زمزمه‌های ساخت واکسن در گروه دارویی برکت از تابستان سال گذشته مطرح شد.

در اوایل تابستان امسال بود که اعلام شد این واکسن سرانجام به مرحله استفاده رسیده است و نرخ هر دُز از این واکسن برای فروش به دولت ۲۰۰ هزار تومان مطرح شد که حاشیه‌هایی را به همراه داشت.

قیمت ۲۰۰ هزار تومان چگونه تعیین شد؟

سیدحامد حسینی مدیر اجرایی مطالعات بالینی واکسن برکت با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری مورخه ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ در این باره گفت: مکانیزم قیمت‌گذاری برای همه فرآورده‌های بیولوژیک در سازمان غذا و دارو ۷۰ درصد میانگین نرخ خارجی بود که آن زمان نرخ واکسن سینوفارم ۱۵/۷ دهم دلار بود و معاون اقتصادی رئیس‌جمهوری و سازمان غذا و دارو یک نرخ تعیین کردند که بر اساس آن به شکل علی الحساب به همه واکسن‌های داخلی به ازای هر واکسن ۲۰۰ هزار تومان پرداخت می‌شود و بعد طبق قانون، سازمان غذا و دارو باید از تولید کننده‌ها نرخ تمام شده را اخذ و نرخ را تعیین کند.

سود حاصل از واکسن برکت چه می‌شود؟

آقای جمشیدی درباره سود گروه دارویی برکت گفت: اول اینکه برکت یک شرکت بورسی است که ۲۵۰ هزار سهامدار خرد در شرکت‌های مختلف آن است و دوم با سودی که از برکت حاصل می‌شود ۱۲ بیمارستان در مناطق محروم ساخته شده و به وزارت بهداشت هدیه شده است، بیش از ۳۰۰ مرکز بهداشتی و درمانی در کشور که عمده آن در سیستان و بلوچستان است توسط گروه برکت هدیه شده است، برای پنج هزار کودک ناشنوا کشت حلزونی خریداری و انجام و هزینه‌های درمانی بیش از ۵۰ هزار بیمار صعب العلاج پرداخت شد و امیدواریم با این سود مشکل راهبردی واکسن در کشور را حل کنیم.

  • مرتضی ارسالی در

    خوشبحال اونایی که سهام دارویی برکت رو این چند روزه خریدن

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها