|
کدخبر: 168628

خبر امیدوارکننده درباره بورس امروز

با توجه به بهبود وضعیت بازار و وعده مسئولان برای حمایت از بورس سهام‌داران می‌توانند به صعود قیمت‌ها در معاملات امروز امیدوار باشند.

بورس خبر امیدوارکننده درباره بورس امروز

برای پیش بینی بورس امروز – سه‌شنبه ۷ اردیبهشت - به روند بازار سهام در روز گذشته نگاه می‌کنیم. در روز دوشنبه شاخص کل بورس ۹۰۹ واحد افت کرد و به رقم یک میلیون و ۱۸۶ هزار واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز ۸۷۶ واحد پائین آمد و در رقم ۴۲۷ هزار و ۲۶۵ واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس ۷ واحد رشد کرد و به رقم ۱۷ هزار و ۶۰۴ واحد رسید.

در پایان معاملات ‌روز دوشنبه، ۴۳ نماد رشد قیمت و ۲۳۷ نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، ۹ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۵۱ درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز دوشنبه در بورس پتروشیمی نوری (نوری)، فولاد امیرکبیر کاشان (فجر) و شرکت ملی صنایع مس ایران (فملی) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت‌های پتروشیمی تندگویان (شگویا)، پلیمر آریا ساسول (آریا) و گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای خبهمن (خودروسازی بهمن)، شبریز (پالایش نفت تبریز) و شبندر (پالایش نفت بندرعباس) در روز دوشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت ذوب آهن اصفهان (ذوب)، توسعه خدمات دریایی و بندری سینا (حسینا) و برق و انرژی پیوند گستر پارس (بپیوند) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

عرضه و تقاضای بورس در انتهای معاملات روز دوشنبه، علامتی کارآمد برای پیش بینی عرضه و تقاضای بازار سهام در روز ‌سه‌شنبه است. در پایان معاملات روز دوشنبه بازار با مازاد عرضه ۴ هزار و ۴۰۹ میلیارد تومانی بسته شد.

افزایش ارزش صف‌های خرید

در پایان معاملات دوشنبه ۳۴۴ نماد صف فروش و تنها ۷ نماد صف خرید داشتند. ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز گذشته ۳۸ درصد افزایش یافت و در رقم ۵۴ میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز ۰.۰۴ درصد افزایش یافت و ۴ هزار و ۴۶۳ میلیارد تومان شد.

بیشترین تقاضاها

در روز دوشنبه شرکت پگاه گیلان (با نماد معاملاتی غگیلا) با صف‌ خرید ۳۴ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از غگیلا، شصدف (صنعتی دوده فام) و شگویا (پتروشیمی تندگویان) بیشترین صف خرید را داشتند.

بیشترین عرضه‌ها

روز گذشته بیشترین صف فروش نیز به کویر (فولاد کویر) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش ۲۰۰ میلیارد تومانی داشت. پس از کویر، سمگا (سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی) و بنو (بیمه تجارت نو) بیشترین صف فروش را داشتند.

پیش بینی بورس امروز

روز گذشته شاخص کل در ۲ ساعت پایانی معاملات روندی صعودی پیدا کرد و هرچند که در نهایت نسبت به روز قبل نزول اندک ۹۰۹ واحدی را ثبت کرد، اما موجب امیدواری سهام‌داران شد. خصوصا اینکه نرخ خروج پول حقیقی از بازار کاهش یافت و شاهد رشد سمت تقاضای بورس بودیم.

علاوه بر این در روزهای اخیر صحبت‌های مسئولین درباره حمایت از بازار سهام نقل محافل بورسی است. صبح دیروز جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس با حضور رئیس و معاونان سازمان بورس برگزار شد و قرار است که نتایج آن در جلسه امروز رئیس مجلس، وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی مطرح شود. گفته می‌شود تصمیمات جلسه امروز در نهایت به جلسه سران سه قوه منتقل شده و در شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا درباره وضعیت بازار سهام تصمیم‌گیری خواهد شد. بنابراین با توجه به بهبود وضعیت بازار و وعده مسئولان برای حمایت از بورس سهام‌داران می‌توانند به صعود قیمت‌ها در معاملات امروز امیدوار باشند. با این حال بازار همچنان با صف‌های فروش طویل، مازاد عرضه و خروج سهام‌داران دست و پنجه نرم می‌کند.

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر