|
کدخبر: 142653

سکه بورسی در مسیر نزولی

قیمت سکه امروز در سومین افت متوالی با ۱۷۰ هزار تومان کاهش به ۱۱ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان رسید. سکه بورسی اما در مسیر نزولی شتاب بیشتری گرفت و به ۱۱ میلیون و ۶۳۰ هزار تومان رسید.

بورس سکه بورسی در مسیر نزولی

اگرچه بخشی از این شتاب بیشتر را می‌توان به عقب ماندن سکه بورسی از افت روز پنجشنبه سکه بازار آزاد (به علت تعطیلی معاملات بورس) دانست، اما مقایسه تغییرات هر دوی آنها از چهارشنبه تاکنون نشان می‌دهد سکه یک روزه بورس کالا افت بیشتری را تجربه کرده است. شاید بتوان این اتفاق را ناشی از تفاوت انتظارات معامله‌گران دو بازار و به عبارت دیگر خوشبینی معامله‌گران بازار سهام نسبت به جریانات سیاسی آینده دانست.

به طور کلی سکه در روزهای اخیر نسبت به دلار افت شدیدتری داشته است. چنانکه در ده روز گذشته قیمت سکه بیش از ۸ درصد کاهش یافته، در حالی که دلار تنها حدود ۳ درصد عقب‌نشینی کرده است. این در حالی است که طلای جهانی در هفته گذشته با رشد حدودا ۵۰ دلاری، هفته خوبی را پشت سر گذاشت. دلار که مدتی بود در نزدیکی مرز ۲۶ هزار تومان معامله می‌شد، امروز حبس دو هفته‌ای خود را شکست و به میانه کانال ۲۵ هزار تومان رسید. خروج از این محدوده نوسان می‌تواند موجب تعدیل بیشتر انتظارات در بازارهای ارز و سکه شود.

منبع: بورسان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها