|
کدخبر: 142448

خبرهای مهم از فرابورس

مدیرعامل فرابورس ایران، با اشاره به درج ۱۰ صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه در تابلو فرابورس، گفت: ۱۵ درخواست جدید از سوی این صندوق‌ها برای ورود به فرابورس داریم که ۸ درخواست در مراحل نهایی است.

بورس خبرهای مهم از فرابورس

امیر هامونی در میزگرد «ورود استارتاپ‌ها به بورس و تامین منابع مالی» افزود: به تازگی مجوز تاسیس ۳ صندوق سرمایه‌گذاری خصوصی نیز به ارزش ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان صادر شده است ؛ یعنی هر کدام از این صندوق‌ها دست کم ۱۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه دارند.

 هامونی اظهارکرد: بازار سرمایه بستری برای ایجاد پایداری در شرکت‌ها و استارتاپ‌های کشور به شمار می‌رود تا بتوانند حتی با شوک‌های اقتصادی به روند فعالیت خود ادامه دهند.

وی با اشاره به شرایط ورود شرکت‌ها به فرابورس ادامه داد: استارتاپ‌ها برای ورود به فرابورس باید دستورالعمل‌های پذیرش، حاکمیت شرکتی و... را رعایت کنند و شاید از سوی متقاضیان پذیرش این فرآیند، روند زمانبر و کند به نظر برسد اما در دنیا نیز عرضه اولیه شرکت‌ها از چندین ماه تا چندین سال طول می‌کشد.

مدیرعامل فرابورس ایران افزود: از سوی دیگر در کشور ما، نگاه به بازار بیشتر بر دارایی‌ها و تجهیزات شرکت‌ها مبتنی است و از نظر فرهنگی باید مردم به استارتاپ‌ها دید سرمایه‌گذاری پیدا کنند که در این زمینه مسیر روشنی می‌بینیم ؛ چراکه وجود استارتاپ‌ها به تنوع‌سازی پرتفوی سرمایه‌گذاران کمک می‌کند.

هامونی گفت: فرابورس همواره بازارها و ابزارهای متنوعی برای کمک به شرکت‌های نوپا و دانش‌بنیان طراحی و راه‌اندازی کرده و بازار هدف نیز ویژه این شرکت‌ها به زودی آغاز به کار می‌کند.

مدیرعامل فرابورس ایران همچنین از افزایش سقف تامین مالی سکوهای تامین مالی جمعی (کرادفاندینگ) از ۲ میلیارد تومان به ۱۰ میلیارد تومان خبر داد و افزود: از این رو سکوها می‌توانند تا ۱۰ میلیارد تومان به تامین مالی هر طرح کمک کنند و تا کنون بالغ بر ۱۰ مجوز موافقت اصولی صادر شده که ۴ سکو نیز فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

 

منبع: سنا
  • ناشناس ارسالی در

    خواهشن اینا رو بدبخت نکنید - بزارید استارت آپ ها یک لقمه نون حلال شون رو تو بورس حرام خوار نیاورند .
    دزدی در بورس غوغا میکند

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها