|
کدخبر: 130914

معاملات پالایش یکم کی آغاز می‌شود؟

معاملات صندوق پالایشی‌یکم که در شهریور ماه متشکل از چهار نماد پالایشی پذیره‌نویسی شده است هنوز متوقف است، اما معاملات این صندوق کی آغاز می‌شود؟

صندوق پالایشی‌یکم در شهریور ماه با ۴۰ درصد تخفیف پذیره‌نویسی شده بود اما هنوز با وجود گذشت حدود دو ماه هنوز معاملات این صندوق شروع نشده است و به دلیل ریزش زیاد بازار سهام نمادهای این صندوق به شدت ریزش کرده است.

داوود رزاقی، مدیر صندوق پالایشی‌یکم درباره اقدامات صورت گرفته گفت: از طرف ما اقدامات برای شروع معاملات این صندوق صورت گرفته است اطلاعات به کارگزاری‌ها داده شده است و احتمالا این صندوق تا چند روز دیگر در پرتفوی سهامداران قرار می‌گیرد، از طرفی هم دو پالایشگاه که افزایش سرمایه نیز داشتند تا زمان نشستن این صندوق در پرتفوها افزایش سرمایه این نمادها نیز بررسی می‌شود.

رزاقی در رابطه با دلیل توقف این صندوق گفت: سازمان خصوصی‌سازی برای دریافت مجوز افزایش سرمایه و افزایش تخفیف این صندوق نیازمند مصوبه هیات وزیران است که به نظر می‌رسد بخش زمان‌بر کار از سمت سازمان خصوصی‌سازی باشد و از طرف ما نیست.

او در پایان افزود: به دلیل افت زیاد بازار نسبت به زمان پذیره‌نویسی این صندوق در تلاشیم تخفیف این صندوق را بیشتر کنیم، بهتر است تخفیف‌های صندوق‌های دولتی را بعد از بازگشایی نماد اعمال کنیم نه قبل از آن، اینگونه تخفیف منطقی خواهد بود.

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها