|
کدخبر: 127276

بهانه‌ ای برای ریزش بورس نماند

در پایان معاملات امروز بازار سهام شاخص کل با رشد ۱٫۷۲ به یک میلیون و ۵۴۰ هزار تومان رسید و شاخص هم‌وزن نیز بیانگر رشد یک‌دست بازار سهام است.

با شروع معاملات امروز بازار افزایش تقاضا در نمادهای شاخص‌ساز باعث شد تا شاخص کل متاثر از معاملات مثبت و صف خرید در این نمادها به رشد کرد و شاخص هم‌وزن نیز بیش از ۱ درصد رشد کرد و این نشان از کلیت مثبت بازار سهام دارد.

همچنین از طرفی برخی از کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند فعلا بازار سهام وضعیت نوسانی دارد و روند صعودی این دو روز موقتی است اما از طرفی برخی از کارشناسان نیز عقیده دارند بازار سهام از هفته بعدی روند صعودی خود را پیش می‌گیرد.

نوسانی بودن قیمت دلار و نزدیک بودن انتخابات امریکا دلایلی است که برخی از کارشناسان به آن برای نوسانی بودن بازار استناد می‌کنند و همچنین ارزش مجموع معاملات امروز به ۱۵۰۳۵میلیارد تومان رسید.

در جریان معاملات امروز بازار سهام گروه بانکی بیشترین حجم معاملات را داشتند و نمادهای خودرویی نیز بعد از اصلاح زیاد در بازار سهام در حال رشد هستند و وضعیت خوبی دارند، طبق نظر برخی کارشناسان به دلیل مشخص نبودن قیمت دلار نمادهای ارزی به دلیل اصلاح کم در دوره اصلاح مدتی نوسانی باشند تا کلیت بازار کمی رشد کند.

همچنین وزیر اقتصاد از ورود دارا سوم به بازار سرمایه خبر داد و گفت: باقیمانده سهام دولت در سه بانک ملت، تجارت و صادرات عرضه خواهد شد و امیدواریم این موضوعات تداوم داشته باشد تا به ثبات بازار سرمایه کمک کند.

امروز در مقطی موج عرضه در نمادهای بزرگ زیاد شد اما تقاضا بر عرضه غلبه کرد و به نظر می‌رسد با تکذیب خبر افزایش نرخ سود بانکی فعلا بازار بهانه‌ای برای ریزش نداشته باشند.

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها