|
کدخبر: 125273

خبر بد برای مشتاقان عرضه اولیه بورسی!

گودرزی، معاون بازار شرکت بورس با اعلام توضیح درباره پیام بازگشایی امروز نماد شستا و شرط بازگشت این هلدینگ به تابلو معاملات از عدم عرضه اولیه سهام در هفته جاری خبر داد.

بورس خبر بد برای مشتاقان عرضه اولیه بورسی!

محمود گودرزی درباره پیام منتشره بورس تهران مبنی بر بازگشایی نماد شستا در ساعت ۱۰ امروز توضیح داد: این پیغام به طور خودکار و ناشی از افشای اطلاعات مربوط به فروش بیش از دو میلیارد سهم بانک ملت توسط این شرکت، منتشره شده است.

وی ادامه داد: رویه انتشار پیام بازگشایی نمادها به این صورت است که بعد از اعلام رویدادی مهم از سوی شرکت‌ها، پیامی خودکار مبنی بر توقف و بازگشایی نماد صادر می شود؛ بنابراین امروز نماد شستا باز نخواهد شد و پیام صادره، حذف می شود.

این مقام مسئول در واکنش به این سئوال که با توجه به توقف نماد این هلدینگ بزرگ چند رشته ایی از ۱۷ شهریور، چه زمانی سهامداران آن قادر به انجام معامله خواهند شد گفت : واقعیت این است که با توجه به شرایط فعلی بازار سهام، نمی توان زمانی برای بازگشایی نماد شستا اعلام کرد و این موضوع به وضعیت بازار بستگی دارد؛ بنابراین تصمیم گیری در این مورد با بررسی شرایط انجام خواهد شد.

گودرزی در پاسخ به دیگر پرسش مبنی بر اینکه آیا این هفته بورس تهران میزبان عرضه اولیه‌ای خواهد بود یا خیر؟ توضیح داد: در حالی یکی دو شرکت جدید، آماده حضور در تابلو معاملات بورس هستند که با توجه به اوضاع بازار و لزوم تمرکز بر موارد مهم در این هفته عرضه اولیه‌ایی انجام نخواهد شد.

 

منبع: بورس پرس

ارسال نظر