|
کدخبر: 117840

پیروزی جو بایدن چه تاثیری بر بورس می گذارد؟

کارشناسان بر این باورند که پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو می‌تواند به رشد بازارهای مالی در آسیا منجر شود

بورس پیروزی جو بایدن چه تاثیری بر بورس می گذارد؟

حدس زدن نتیجه انتخابات به خصوص در آمریکا همواره کار سختی بوده چه برسد به اینکه بخواهیم نتیجه آنها را هم پیش‌بینی کنیم.

کارشناسان بر مبنای یک نگاه معتقدند که پیروزی جو بایدن در انتخابات پیش روی ریاست جمهوری آمریکا می‌تواند در صورت اینکه به کاهش تنش در برخی حوزه‌ها با چین منجر شود ریسک‌های موجود در بازارهای آسیایی را پایین بیاورد.

بنا به گزارش مؤسسه UBS و AMP کپیتال این وسترد در صورت پیروزی بایدن، نامزد دموکرات، اختلافات در حوزه‌هایی نظیر فناوری، حقوق بشر و تجارت بین چین و آمریکا احتمالا ادامه خواهد یافت اما فروکش خواهد کرد و به شکلی قابل پیش بینی و با تنشی کمتر خواهند بود.

نادر نعیمی، مدیر بخش بازارهای مؤسسه AMP کپیتال این وسترد، در سیدنی استرالیا می‌گوید پیروزی بایدن می‌تواند به کاهش تنش منجر شده و همین مسئله یک تغییر بسیار بزرگ خواهد بود.

وی می‌گوید رویکردهای تنش آفرین در روند تصمیم‌گیری‌های سیاسی به خصوص در قبال چین از سوی دولت آمریکا به افزایش ریسک در بازارهای آسیایی منجر شده است.

در حال حاضر در نظرسنجی‌های سراسری و ایالت‌های مهم آمریکا، جو بایدن از ترامپ جلوتر است.

هم اکنون عواملی نظیر انتخاب ریاست جمهوری در آمریکا، روند بهبود اوضاع اقتصادی در پس پاندمی کرونا و همچنین روابط رو به خصومت چین و آمریکا از جمله مهمترین مسائلی هستند که ریسک سرمایه‌گذاری را برای سرمایه‌ داران افزایش دادند.

ماه گذشته میلادی مؤسسه گلدمن ساکس، هشدار داد که سرمایه‌داران باید خود را برای نوسان در بازارهای مالی همزمان با انتخابات ماه نوامبر آمریکا آماده کنند.

از زمان روی کار آمدن ترامپ، شاخص MSCI بورس‌های آسیا-اقیانوسیه ۲۲ درصد رشد کرده است اما از سال ۲۰۱۸ که کاخ سفید جنگ تجاری علیه چین و برخی کشورها را آغاز کرد نتوانست همگام با شاخص S&P۵۰۰ در آمریکا رشد کند.

 

منبع: فارس

ارسال نظر