|
کدخبر: 117317

روحانی در مورد بورس چه گفت؟

حسن روحانی رئیس‌جمهوری در حالی که امروز شاخص بازار بورس نزدیک به چهار درصد افت داشته است، در جمع اعضای هیات دولت گفت: بحمدالله وضع فروش سهام، خوب است. بازار بورس، یک بازاری است که همیشه مراقبت می‌کنیم.

بورس روحانی در مورد بورس چه گفت؟

از روزی که رئیس‌جمهوری در چهارشنبه گذشته اعلام کرد بورس جای مطمئنی برای سرمایه‌گذاری است تا همین امروز یعنی چهارشنبه ۲۹ مرداد ماه تنها طی یک هفته شاخص بورس بیش از ۱۲ درصد افت کرده است.

رئیس‌جمهوری در روزی که شاخص بازار سهام حدود چهار درصد افت داشت، در نشست هیات دولت گفت: بحمدالله وضع فروش سهام، خوب است. بازار بورس، یک بازاری است که همیشه مراقبت می‌کنیم.

اظهارات روحانی درباره بازار سهام را که پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری کامل آن را منتشر کرده است، در زیر می‌خوانید:

ـ بحمدالله وضع فروش سهام، خوب است. بازار بورس، یک بازاری است که همیشه مراقبت می‌کنیم، همیشه در دولت به یک مناسبتی، تأکید می‌کنم. مخصوصاً به وزیر اقتصاد، رئیس بانک مرکزی، به دوستانی که در شورای‌عالی بورس هستند، همواره توصیه می‌کنیم که همیشه باید مراقبت کنند و مراقبت هم می‌کنند. منتها مردم بدانند که این ذات بازار بورس است، خط مستقیم در بورس تحقق پیدا نمی‌کند. اصلاً در اقتصاد تحقق پیدا نمی‌کند.

ـ یک خطی باشد مستقیم بالا برود، این خط شکستگی دارد، پایین می‌آید و بالا می‌رود، مهم این است که در طول سال به سمت بالا باشد و به سمت پایین نباشد و ان‌شاء الله خواهد بود و برای مردم حفظ می‌کنیم.

ـ یک راه دیگر هم وجود دارد و آن فروش نفت است. برای فروش نفت طرحی را طراحی کردیم که این روزها هم روی آن بحث شد، آن را در ۳ قوه بحث کردیم، دولت کاملاً طرح را آماده کرده و این طرح را صد در صد به نفع کشور و مردم می‌داند، بهترین راه تأمین مالی است. بهتر از اوراق است که بفروشیم، راه بسیار خوبی است و تو دهنی به امریکا است که آنها می‌خواهند ما نفت نفروشیم، ما نفت می‌فروشیم. یعنی آن هم یک قدم خوبی داریم در برابر امریکا برمی‌داریم. ان‌شاء الله اگر دو قوه دیگر حمایت کردند ما این راه را عملیاتی می‌کنیم.

ـ دولت هفته‌ها نشسته فکر کرده و زحمت کشیده، به نظر من یکی از افتخارات طرح اقتصادی این دولت است. اگر لازم باشد بعدها مفصل‌تر توضیح می‌دهم. ولی برای اجرایی شدن این کار نیازمند هستیم که دو قوه دیگر هم گر چه در جلسات بحث کردیم ولی به طور کامل آنها هم موافق باشند. اگر دو قوه دیگر به طور کامل موافقت کردند، مقصودم روسای دو قوه است، اگر روسای دو قوه دیگر موافقت کردند طرح اجرایی‌اش را می‌آوریم و اجرا می‌کنیم و عمل می‌کنیم. اگر نکردند، می‌رویم دنبال طرح‌های دیگر و مسیر را ان‌شاء الله ادامه می‌دهیم.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
  • ناشناس ارسالی در

    فاکتورهای رشد:
    افزایش سرمایه و بروز رسانی دارایی شرکت ها
    آوردن سهام عدالت به پورتفوی سهامداران
    تمرکز و حمایت دولت نسبت به شرکت های حاضر بورسی
    اخبار نویدبخش
    سهامداری سهامداران و میانگین کم کردن

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها