|
کدخبر: 116203

چندکلمه در مورد شاخص کل و بازار در هفته پایانی مرداد ماه

بردیا امیرتیموری / روزنامه نگار

از نظر تکنیکال شاخص کل حمایت های معتبری در سرا راه خود دارد ولی نگارنده در شرایط فعلی خصوصا در بحث شاخص کل خیلی مباحث تکنیکال را دارای اهمیت نمی دانم.

امیرتیموری

بسیاری از سرمایه های خرد با اخباری که حتی قدرت تحلیل آن را ندارند از این سو به آن سو بازار و از این نماد به آن نماد میروند.همانطور که پیشتر هم گفتیم دولت برای کاهش روند فزاینده تورم و همچنین برخی مباحث امنیتی گزینه بورس را پر اهمیت ترین گزینه روی میز برای شرایط فعلی اقتصاد کشور میداند و البته برای استفاده از این بازار برنامه بلند مدت دارد حمایت مکرر قالیباف و رییسی از بازار سرمایه نشان داده حمایت از بورس مختص تیم روحانی نیست و کل حاکمیت به عملکرد بورس و جایگاه آن در اقتصاد کشور نگاه مثبت دارد.

از این رو برای بازگرداندن اعتماد به بازار در پی اتفاقات هفته گذشته این هفته بازار با حمایت حقوقی ها و همراهی مردم برخواهد گشت به نظرم فردا ۲۵ مرداد بازار تا حدی زیادی خنثی ودر بعضی نمادها مثبت خواهد بود و کم کم از یکشنبه یا دوشنبه بازار به تعبیری سرسبز خواهد شد بر اساس اطلاعاتی که اینروزها در فضای خبری کشور شنیده می شود اتفاقات مثبتی طی چند روز گذشته در سطح تصمیم گیری رخ داده که نوید روزهای خوبی در مرداد و شهریور را برای بورس می دهد.

همانطور که قبلا هم بارها اشاره کرده بودم و سه شنبه و چهارشنبه هفته گذشته برای همه ثابت شد پرچم داری بازار برای دو ماه پیش رو در اختیار گروه #پالایشی و سپس گروه #فلزات_اساسی است.

باید دانست یک معامله گر یک ماهی آزاد نیست که بر خلاف جریان آب حرکت کند و بر تحلیل های خود پافشاری کند باید با اتفاقات مثبت خبری و جریان نقدینگی همراه شد.

به زعم من جریان پول در هفته آخر مرداد همچنان به .سمت نمادهای که مارکت کپ بزرگتری دارند همچون #شپنا #شبندر #شبریز #فولاد #فخوز #فارس #فملی #کگل #کگهر #شستا #ومعادن و حتی نمادی مانند #کاما...خواهد بود البته همانند همیشه در سایر گروه ها هم تک سهم هایی هستند که در هر شرایط راه خود را می روند.

هنوز می توان به این بازار و روند رو به رشدش اعتماد داشت فعلا پولهای سرگردان جای بهتری ندارند که بروند.

نویسنده: بردیا امیرتیموری

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها