|
کدخبر: 186490

پیش‌ بینی قیمت طلا در آخرین هفته تیر

مصنوعات طلا آنقدر گران شده که برخی برای خرید کادوی عروسی نقره یا بدلیجات هدیه می‌دهند. دبیر هیات مدیره اتحادیه طلای تهران با اعلام این خبر گفت: کاهش قدرت خرید باعث شده در مراسم‌ عروسی برخی خانواده‌ها مجبور شوند به جای طلا سرویس نقره یا بدلیجات هدیه بدهند.

بانک و بیمه پیش‌ بینی قیمت طلا در آخرین هفته تیر

فعالان بازار طلا می‌گویند که بازار نقره و مس رونق گرفته و خرید طلا در بازار به شدت کاهش داشته است. آنها به کاهش قدرت خرید مردم در بازار طلا اشاره می‌کنند و می‌گویند گرفتاری‌های معیشتی آن قدر زیاد شده که برخی خانواده‌ها سرویس نقره یا بدلیجات را جایگزین سرویس طلا کرده‌اند.

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا هم با تایید این موضوع گفت: تعداد زیادی از عروس‌های ایرانی سرویس نقره را به جای سرویس عروسی می‌خرند.

نادر بذرافشان ادامه داد: افزایش تقاضا برای خرید نقره و بدلیجات باعث شده که بازار طلا به طور چشمگیری راکد شود و البته نوسان مدام قیمت‌ها بسیاری از مردم را هم از معاملات طلا ترسانده است و به همین دلیل دیگر طلا نمی‌خرند.

او درباره پیش‌بینی خود از وضعیت بازار طلا هم گفت: با توجه به کاهش نسبی قیمت دلار و آزاد شدن پول‌ها بلوکه شده ایران از چند کشور به نظر می‌رسد هفته آینده قیمت طلا روند کاهشی داشته باشد.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها