|
کدخبر: 154996

سقوط آزاد قیمت دلار ادامه دارد؟

دلار باز هم به اخبار سیاسی واکنش نشان داد و قیمت آن در معاملات فردایی به مرز ۲۵هزار تومان رسید، حالا اگر بایدن در سخنرانی عصر امروز رویکردی مثبت نسبت به برجام نشان دهد سقوط آزاد دلار ادامه‌ خواهد داشت.

بانک و بیمه سقوط آزاد قیمت دلار ادامه دارد؟

تا روز چهارشنبه در پی اعلام خبر تحویل نامه توقف اجرای اقدامات داوطلبانه ایران تحت برجام به مدیرکل آزانس بین‌الملل روند بازار ارز مجددا صعودی شده بود و قیمت دلار تحت تاثیر خرج ایران از برجام تا کانال ۲۶هزار تومان افزایش یافت و انتظار می‌رفت این روند تا روز یکشنبه ادامه داشته باشد اما باز هم ورق بازار برگشت.

از روز گذشته پالس‌های جدیدی از سوی آمریکا به ایران مبنی بر پس گرفتن درخواست بازگشت تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران، گفت‌و‌گو با اروپایی‌ها برای مذاکره با ایران و لغو محدودیت ورود دیپلمات‌های ایران به نیویورک، فرستاده شده که بر انتظارات تورمی معامله‌گران ارزی تاثیر گذاشته و باعث شده قیمت دلار در معاملات فردایی تا مرز ۲۵هزار تومان کاهش یابد.

این درحالیست که تاکنون خبر‌های مثبت این چنینی بارها منتشر شده و بازار ارز را برای مدت کوتاهی تحت تاثیر قرار داده، ولی از آنجا که ایران به دنبال لغو کامل تحریم‌ها است و بعد از روی کار آمدن بایدن، همه مسئولان کشور و همچنین مقام معظم رهبری بر این موضوع تاکید کرده‌اند به نظر نمی‌رسد این کاهش قیمت هیجانی دلار تا زمانی که تحریم‌ها کاملا لغو نشود دوام چندانی داشته باشد.

در این میان اعلام شده که بایدن امروز سخنرانی خواهد کرد و بسیاری از کارشناسان مسائل بین‌المللی بر این باورند که با اقداماتی که انجام شده به نظر نمی‌رسد این سخنرانی حاوی سیگنال‌های منفی نسبت به برجام و آینده تحریم‌ها باشد، همچنین انتظار عمده معامله‌گران ارزی هم بر بهبود روابط دو کشور در آینده نزدیک است.

بنابراین بازار ارز فعلا منتظر سخنرانی عصر امروز بایدن بوده و هر صحبتی در رابطه با برجام مسیر بازار ارز را تغییر خواهد داد، از همین رو معامله‌گران حجم خرید‌های خود را کاهش داده‌اند و این اتفاق باعث شده قیمت دلار در معاملات فردایی به ۲۵هزار تومان کاهش یابد.

 

منبع: اقتصاد آنلاین
  • ناشناس ارسالی در

    فاتحه اقتصاد مملکتی که به سخنرانی یک پیرمرد در آمریکا وابسته باشه خوندست. خیلی بدبختیم.

  • ناشناس ارسالی در

    کلا با تحریم کاسبی میکنه

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها