|
کدخبر: 145756

تنش های سیاسی دلار را گران کرد + نمودار

امروز۱۵ دی ۱۳۹۹ تصور احتمال افزایش تنش های سیاسی، دلار را به نزدیکی ۲۵ هزار و ۹۰۰ تومان برد.

بانک و بیمه تنش های سیاسی دلار را گران کرد + نمودار

از ابتدای روز دوشنبه، بازار ارز روند افزایشی داشت و اسکناس آمریکایی توانست با حدود ۶دهم درصد رشد به محدوده ۲۵هزار و ۸۸۰ تومان برسد. به گفته فعالان، مجموعه اخبار سیاسی در سومین روز هفته بسیار مورد توجه معامله گران قرار گرفت؛ نوسان گیران در کانال اطلاع رسانی تاکید می کردند که غنی سازی ۲۰ درصدی ایران می تواند با واکنش اتحادیه اروپا و آمریکا مواجه شود.

در کنار این، دستور به برگشت یک ناو آمریکایی به منطقه خلیج فارس دیگر خبری بود که معامله گران بسیار به آن پرداختند. در اواخر روز نیز نوسان گیران بیشتر به توقف یک کشتی کره ای در آب های خلیج فارس توسط ایران اشاره می کردند. نوسان گیران عنوان می کردند که چنین خبرهایی نشانه هایی از احتمال افزایش تنش سیاسی بودند؛ معمولا زمانی که به بازار چنین احساسی دست دهد، خریدهای دلار و سکه افزایش پیدا می کند.

 روز دوشنبه، علاوه بر رشد قیمت دلار، سکه امامی نیز توانست مرز ۱۲ میلیون تومانی را فتح کند. سکه امروز ۱.۵ درصد افزایش قیمت را به ثبت رساند و در محدوده ۱۲ میلیون و ۵۰ هزار تومان ایستاد. در حالی که عده ای از فعالان تاکید داشتند که اخبار سیاسی زمینه ساز رشد قیمت دلار و سکه شده است، گروهی از فعالان عنوان می کردند، بازارها در همان محدوده ۴ هفته اخیر نوسان کرده اند. اگر دیدگاه این گروه درست باشد، قیمت سکه و دلار باید به زودی اصلاح خود را آغاز کنند، چرا که به سقف دامنه ۳۰ روز اخیر برخورد کرده اند.

سیگنال اونس به سکه

روز دوشنبه، میزان درصدرشد فلز گرانبهای داخلی بیش از دو برابر رشد قیمت دلار را تجربه کرد. برخی از معامله گران اعتقاد داشتند که علت رشد بیشتر سکه، افزایش بهای طلا در بازارهای جهانی بود. طلا امروز به راحتی از سد هزار و ۹۰۰ دلاری عبور کرد و تا ساعت ۴ بعدازظهر حتی به نزدیکی محدوده هزار و ۹۴۰ دلاری رسید. رشد قیمت دلار و طلای جهانی محرک هایی بودند که بتوانند سکه را از یک مرز حساس عبور دهند. با این حال، فلز گران بهای داخلی برای ادامه روند افزایشی و ورود خریداران جدید به بازار نیاز دارد که خود را بالای ۱۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به تثبیت برساند.

در این میان، برخی فعالان باور داشتند که واکنش سکه نسبت به افزایش بهای طلای جهانی محدود بوده است و گرم طلای ۱۸ عیار واکنش بیشتری نسبت به صعود بازارهای جهانی داشت. طلای ۱۸ عیار امروز ۲.۵ درصد افزایش قیمت را به ثبت رساند و در صدر جدول بازدهی روزانه قرار گرفت.

بهای+دلار+نمودار

منبع: اقتصاد نیوز
  • ملت ارسالی در

    اقتصاد ما بادبادکی است که بندش ول است و هرجا دوست دارد میرود

ارسال نظر