|
کدخبر: 268857

صادرات نفت ایران به ونزوئلا افزایش یافت

ایران عرضه یک گرید نفتی که ونزوئلا از آن برای افزایش بهره‌وری پالایشگاه‌های فرسوده خود و اختصاص نفت بیشتر برای صادرات استفاده می‌کند را افزایش داد.

این دو کشور عضو اوپک که تحت تحریم‌های آمریکا قرار دارند، در سال‌های اخیر همکاری انرژی را تحکیم کرده‌اند و نفت سنگین و کالاهای دیگر ونزوئلا با بنزین، میعانات، قطعات پالایشگاهی و مساعدت فنی ایران سواپ شده است.

این سواپ از ماه مه که شرکت‌های دولتی ایران و ونزوئلا قراردادی برای به‌سازی پالایشگاه ال پالیتو امضا کردند، افزایش پیدا کرده است.

طبق اسناد مشاهده شده توسط رویترز، شرکت نفت دولتی PDVSA ونزوئلا، قرار است چهار میلیون بشکه نفت سنگین ایران را ماه میلادی جاری دریافت کند که بالاتر از ۱.۰۷ میلیون بشکه وارد شده در ژوئن و حجم مشابه در ماه مه است که یک قرارداد تامین با شرکت دولتی نفت ایران اینترترید امضا شد.

انتظار می‌رود این محموله‌ها تا پایان ماه جاری توسط دو ابرنفتکش ایرانی به بندر خوزه ونزوئلا تحویل داده شوند.

شرکت PDVSA، نفت ایران را در تاسیسات مناسب این گرید نفتی برای افزایش تولید سوختهای موتوری، پالایش می کند. واردات نفت ایران کمک می کند این شرکت گریدهای نفتی سبک‌تر خود را برای بلندینگ و صادرات اختصاص دهد. شرکت PDVSA همچنین به واردات حدود دو میلیون بشکه میعانات ایران در ماه ادامه داده است که به افزایش تولید گریدهای نفتی قابل صادرات کمک کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، صادرات نفت ونزوئلا در ژوئن به دلیل تعمیرات در بندر نفتی اصلی این کشور و تاخیر در صدور مجوز صادرات به دلیل تغییرات صورت گرفته در شرایط پرداخت پول، به پایین‌ترین حد از اکتبر سال ۲۰۲۰ نزول کرد.

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها