|
کدخبر: 263690

بهره برداری از نیروگاه برقی چقدر سرمایه می خواهد؟

محرابیان گفت: نیروگاه آرین زنجان از جمله پروژه‌های بوده که از تابستان پارسال کلید خوره و تا کنون ۳ هزار میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

انرژی بهره برداری از نیروگاه برقی چقدر سرمایه می خواهد؟

علی اکبر محرابیان گفت: طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته مقرر شد در سال اول دولت ۶ هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاهی کشور اضافه کند به طوری که از شهریور ۱۴۰۰ تا شهریور ۱۴۰۱ نیروگاه ارین زنجان به بهره برداری برسد.

به گفته وزیر نیرو نیروگاه آرین در زنجان از جمله نیروگاه‌های وارد شبکه تولید شد و سرمایه گذاری تا امروز بالغ بر ۳ هزار میلیارد تومان پرداخت شده و ۳ هزار میلیارد تومان دیگر تا انتهای پروژه پراخت خواهد شد و بخش بخار به مرحله بهره برداری می‌رسد که طبق برنامه ریزی صورت گرفته در سال آینده این پروژه به بهره برداری می رسد.

امروز نیروگاه سیکل ترکیبی و طرح‌های مصوب سفر رئیس جمهور که کلید زده شده بود از جمله طرح روغن ترانس هم به بهره برداری رسید.

بازدید از نیروگاه برق آریان موسوم به زنجان ۲، گشت هوایی و بازدید از سد مشمپا و حوزه قزل اوزن و چند پروژه سدسازی دیگر استان، بازدید از دیسپاچینگ ملی، بازید از تصفیه خانه فاضلاب و تصفیه خانه فاضلاب فتتاح چند طرح و بازدید از شرکت ایران ترانسفو از جمله برنامه‌های محرابیان در این سفر یک روزه است.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر