|
کدخبر: 177748

قیمت نفت کاهشی شد/ علت چیست؟

انتشار داده‌های واردات نفت از سوی چین که کاهش آن نسبت به سال گذشته را نشان داد، باعث نگرانی از وضعیت تقاضا شد و قیمت نفت روز سه‌شنبه روند نزولی در پیش گرفت.

انرژی قیمت نفت کاهشی شد/ علت چیست؟

 از آنجا که داده‌های ارائه شده نشان داد میزان واردات نفت چین در ماه می کاهش یافته و باعث ایجاد نگرانی از وضعیت شکننده بهبود تقاضای جهانی نفت خام و سوخت شد، قیمت نفت روز سه‌شنبه افت بیشتری را تجربه کرد.

معاملات آتی نفت خام برنت پس از افت ۰.۶درصدی یک‌شبه، ۴۹سنت معادل ۰.۷درصد کاهش یافت و به ۷۱ دلار در هر بشکه رسید. معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز به دنبال سقوط ۰.۶درصدی در جلسه معاملاتی گذشته، ۴۴سنت معادل ۰.۶درصد کاهش را تجربه کرد و با قیمت ۶۸دلار و ۷۹سنت در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت.

باب یاگر، مدیر معاملات آتی انرژی در کارگزاری Mizhuo اذعان داشت: " واردات نفت چین در پایین‌ترین سطح پنج‌ماهه قرار گرفته که ضعف در بازار آسیا را تایید می‌کند."

واردات نفت خام چین در ماه می از بالاترین سطح آن در سال گذشته، ۱۴.۶درصد کاهش یافته، و از آنجا که نگهداری آن در پالایشگاه‌ها تقاضا برای خرید نفت را محدود کرد، میزان واردات روزانه در پایین‌ترین سطح امسال قرار گرفت.

در میان انتظارات بازگشت تقاضا به دلیل موفقیت برخی کشورها در واکسیناسیون جمعیت خود در برابر کووید-۱۹، قیمت نفت خام در هفته‌های اخیر روند صعودی در پیش گرفته؛ برنت رشد حدود ۴۰درصدی و وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا رشد بیش از این را تجربه کرده است.

محدودیت در عرضه توسط سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدان آن نیز به حمایت از قیمت‌ها کمک کرده است.

اما از طرفی واردکنندگان عمده نفت مانند هند با موج‌های ابتلا مواجه بوده‌اند که باعث شده همچنان تهدیدهایی برای تقاضای مورد انتظار جهانی در نیمه دوم سال جاری وجود داشته باشد.

آوتار ساندو، مدیر ارشد کامودیتی‌های Phillip Futures در سنگاپور اظهار کرد: "از آنجا که تقاضا در اروپا و هند با باد مخالف مواجه شده، قیمت نفت خام دچار چالش شده است."

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها