|
کدخبر: 150403

هفت سکانس از توقیف نفتکش‌ها در ۲۰ ماه

در اینجا به بهانه توقیف نفتکش ایرانی در آب‌های اندونزی، به برشی از توقیف نفتکش‌ها در طول ۲۰ ماه اخیر نگاهی خواهیم داشت.

انرژی هفت سکانس از توقیف نفتکش‌ها در ۲۰ ماه

۱. دولت جبل‌الطارق در روز چهارم ژوئیه (۱۳ تیر ۱۳۹۸) از توقیف گریس-۱ (آدریان دریا) به ظن انتقال نفت خام ایران به سوریه خبر داد. توقیف این نفتکش به‌دست نیروهای ویژه بریتانیا صورت گرفت. جبل‌الطارق در جنوب اسپانیا تحت حاکمیت بریتانیا است.

۲. بلومبرگ دوشنبه ۱۷ تیرماه ۱۳۹۸ گزارش داده بود که نفتکش شرکت بی‌پی به نام «بریتیش هریتیج» در آب‌های عربستان در خلیج‌فارس مانده و به سمت تنگه هرمز و ورود به آب‌های بین‌المللی حرکت نمی‌کند. گفته شد که ایران قصد توقیف آن را داشت، اما ناو بریتانیایی «اچ ام اس مونت رز» مانع شد.

۳. ایران، جمعه ۲۸ تیرماه ۱۳۹۸ اعلام کرد که یک نفتکش بریتانیایی را در تنگه هرمز توقیف کرده است. این نفتکش «استینا ایمپرو» نام دارد.

۴. در تاریخ ۲۸ تیرماه ۱۳۹۸ گزارش‌هایی در خصوص توقیف دومین نفتکش بریتانیایی در خلیج‌فارس هم منتشر شده است. کشتی «مصدر» تحت مالکیت بریتانیا است، اما با پرچم لیبریا حرکت می‌کند.

۵. ۲۴ مرداد ۱۳۹۹، روزنامه وال‌استریت‌ژورنال نوشت که چهار کشتی به نام‌های «لونا»، «پاندی»، «برینگ» و «بلا» طی روزهای اخیر در آب‌های آزاد توقیف شده‌اند و در حال انتقال آن به سمت امریکا هستند. این نفتکش‌ها عازم ونزوئلا بودند و به گفته بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران، حامل بنزین بودند.

۶. ایران ۱۵ دی ۱۳۹۹، یک نفتکش کره جنوبی را به‌عنوان «آلودگی زیست محیطی» توقیف کرد.

۷. ۴ بهمن ۱۳۹۹ دو نفتکش غول‌پیکر ایران و چین، در آب‌های اندونزی در نزدیکی جزیره «کالیمانتان» توقیف شدند. نفتکش «ام تی هورس» به شرکت ملی نفت ایران تعلق دارند و نفتکش «ام تی فریا» توسط شرکت «شانگهای فیوچر شیپ مننجمنت»، اداره می‌شود. برخی مدعی شده‌اند این دو نفتکش، حامل نفت خام ایران هستند.

منبع: بورسان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها