|
کدخبر: 92109

ضرر ۱۱۵ میلیارد دلاری کرونا به خطوط هوایی جهان

سازمان جهانی هواپیمایی (ایکائو) با انتشار یک مطالعه جامع درباره سناریوهای احتمالی برای بازگشت صنعت هواپیمایی به دوران قبل از شیوع کرونا از ضرر ۱۱۵ میلیارد دلاری خطوط هوایی خبر داد.

گسترش نیوز - سازمان جهانی هواپیمایی (ایکائو) یک مطالعه جامع در مورد سناریوهای احتمالی برای بازگشت صنعت هواپیمایی به دوران قبل از شیوع کرونا منتشر کرد.

در این مطالعه یک سناریوی بازگشت وضعیت به صورت V شکل و همچنین یک سناریوی U شکل در مقایسه با سناریوی حداقلی برای ترافیک هوایی بین المللی بررسی شده است.

بر اساس این مطالعه، بازگشت وضعیت V شکل ترافیک هوایی بین المللی منجر به ضرر ۹۰ میلیارد دلاری درآمدهای ناخالص برای نیمه اول سال جاری میلادی به خاطر نبود مسافر می شود.

بازگشت وضعیت به صورت U شکل نیز حکایت از ضرر ۱۱۵ میلیارد دلاری درآمد بین المللی خطوط هوایی در سراسر جهان دارد.

بر اساس روند V شکل، ایکائو تخمین می زند که خطوط هوایی تا ۳۷ درصد از ظرفیت صندلی های خود را کاهش خواهند داد که منجر به کاهش کلی ۴۱۱ میلیون مسافر خواهد شد.

در روندU شکل نیز پیش بینی می شود که ۴۸ درصد کاهش در صندلی های ارائه شده توسط شرکت های هوایی یعنی کاهش کلی ۵۳۵ میلیون مسافر رخ دهد.

بر اساس این گزارش، در سناریوی V شکل، ظرفیت صندلی های خطوط بین المللی هواپیمایی ۷۷ درصد نسبت به سناریوی حداقلی در ماه جاری میلادی (آوریل) کاهش خواهد یافت. این ظرفیت در ماه مه ۶۳ درصد و در ماه ژوئن امسال ۳۳ درصد کاهش می یابد.

روندU شکل نیز نشان می دهد که تعداد صندلی های خطوط بین المللی هوایی در آوریل ۷۷ درصد کاهش یابد و این روند کاهشی در ماه مه و ژوئن سال جاری ادامه یابد.

منطقه آسیا-اقیانوسیه و اروپا دو بازاری خواهند بود که به شدت تحت تأثیر هر دو سناریو خواهند بود.

ایکائو پیش بینی می کند که در سناریوی V شکل، ظرفیت صندلی خطوط هوایی منطقه آسیا-اقیانوسیه به میزان ۴۲.۹٪ کاهش یابد و به از دست دادن ۱۳۲.۳۳ میلیون مسافر و ۳۱.۰۲ میلیارد دلار درآمد منجر شود.

در سناریوی Uشکل نیز، خطوط هوایی منطقه آسیا-اقیانوسیه ۵۲.۳٪ از ظرفیت صندلی خود یعنی ۱۶۲.۶۷ میلیون مسافر و ۳۸.۲۶ میلیارد دلار درآمد خود را از دست می دهد.

منبع: تسنیم

ارسال نظر