|
کدخبر: 68231

نایب‌رئیس اتحادیه مشاوران مسکن تهران در گفتگو با گسترش‌نیوز تشریح کرد:

پیش‌بینی وضعیت مسکن تا پایان ۹۸ + جدول قیمت در محدوده ولیعصر

بازار از شرایط رکود تورمی یعنی رکود همراه با افزایش قیمت‌ به سوی رکود غیرتورمی حرکت کرده است.

گسترش‌نیوز : گفته می‌شود که شاهد کاهش قیمت مسکن هستیم. آیا روند کاهشی بازار مسکن ادامه خواهد داشت؟ برای اطلاع از وضعیت بازار مسکن در آینده نزدیک با نایب‌رئیس اتحادیه مشاوران املاک به گفتگو نشستیم. با گسترش‌نیوز همراه باشید.

حسام عقبایی، نایب‌رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک اظهار داشت: در مقایسه با سال گذشته شاهد ۱۳۰ درصد افزایش قیمت مسکن هستیم اما از اواخر مردادماه، نرخ مسکن کاهش یافت. کاهش قدرت خرید مردم و کاهش تقاضا، کاهش تولید مسکن و متناسب نبودن تسهیلات مسکن و سوداگری بانک‌ها و ورود پول‌های گزاف سرگردان به حوزه مسکن و ... باعث شده است که شاهد رکود ایجاد رکودی عمیق در بازار مسکن باشیم. حجم معاملات تا ۸۰ درصد کاهش یافته است و من در ۲۰ سال حضور خود در این حوزه چنین رکودی ندیده‌ام.

وی در ادامه اظهار داشت: بازار از شرایط رکود تورمی یعنی رکود همراه با افزایش قیمت‌ به سوی رکود غیرتورمی حرکت کرد. پیش‌بینی من این است که رکود غیرتورمی تا پایان سال حکم‌فرما باشد. به‌عبارت‌دیگر میزان معاملات تغییری محسوسی نخواهد داشت. قیمت‌ها هم افزایش نخواهد داشت و حتی ممکن است تاحدی ارزان‌تر شود. در واحدهای بزرگ متراژ و بالای ۱۵۰ متر شاهد کاهش تا ۴۰ درصد قیمت‌ها بودیم. کاهش قیمت در متراژ‌های کوچک شاهد حدود ۳۰ درصد کاهش قیمت بوده‌ایم.

در ادامه می‌توانید آخرین نرخ رهن و اجاره در محدوده میدان ولیعصر را مشاهده کنید.

nerkhmaskandarvaliasr.jpg

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها