|
کدخبر: 68037

طرح روحانی برای کنترل قیمت مسکن

رئیس‌جمهوری موضوع ساخت مسکن و اصلاح بافت‌های فرسوده را یکی از سیاست‌های اصلی دولت برشمرد و تاکید کرد: این طرح باید در استان‌ها مورد توجه قرار گیرد و زمین‌های دولتی باید در پیشبرد این طرح مورد استفاده قرار گیرند.

گسترش نیوز- حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی عصر دوشنبه در جلسه‌ای با استانداران تهران، قم و البرز، ضمن استماع گزارش‌های آنان در مورد وضعیت این سه استان در بخش‌های مختلف، با تاکید بر ضرورت تعامل و ارتباط نزدیکتر استانداران با مردم و تلاش برای تسریع در حل مشکلات آنان گفت: با توجه به شرایط تحریم مردم با مشکلاتی مواجه‌اند و وظیفه مسئولان و به‌ویژه استانداران این است که در کنار مردم باشند و برای حل مشکلات آنها برنامه‌ریزی و تلاش کنند.

HROHANI.jpg

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه "دولت تلاش کرده است کالاهای اساسی مورد نیاز مردم را تامین کند"، اظهارکرد: استانداران باید در حمایت از تولید، در مسیر رفع مشکلات بنگاه‌های اقتصادی و افزایش میزان اشتغال بیش از پیش بکوشند.

روحانی با اشاره به محورهای گزارش‌های هر یک از استانداران در زمینه روند اجرای پروژه‌ها و طرح‌های دولت در این استان‌ها، بر هوشمند‌سازی شهرها برای تسریع و آسان نمودن اداره و مدیریت شهرها تاکید و گفت: دولت الکترونیک سریعتر باید کامل شود تا روند امور و رفع حل مشکلات مردم سرعت بیشتری یابد.

رئیس‌جمهوری موضوع ساخت مسکن و اصلاح بافت‌های فرسوده را یکی از سیاست‌های اصلی دولت برشمرد و تاکید کرد: این طرح باید در استان‌ها مورد توجه قرار گیرد و زمین‌های دولتی باید در پیشبرد این طرح مورد استفاده قرار گیرند.

روحانی با بیان سرمایه گذاری‌های کلان دولت طی ۶ سال گذشته در حوزه حمل‌ونقل گفت: توسعه حمل‌ونقل به ویژه ریلی و جاده‌ای برای دولت مهم است و از جمله پروژه‌های مرتبط با اتوبان‌های شهرهای اطراف تهران و استان‌های مجاور باید هر چه سریعتر تکمیل شوند.

رئیس‌جمهوری اهمیت حفظ محیط‌زیست و توجه به صنعت گردشگری را بار دیگر مورد تاکید قرار داد و اظهارکرد: محیط‌زیست در تمام کشور و به‌ویژه شهرهای بزرگ از جمله تهران بسیار مهم است و در همین موضوع پسماند و فاضلاب تهران باید هر چه سریعتر ساماندهی شود.

روحانی همچنین استانداران را به ارتباط نزدیکتر با مراجع عظام و علما و بهره گیری از راهنمایی‌های آنان توصیه کرد.

«انوشیروان محسنی بندپی» استاندار تهران، «بهرام سرمست» استاندار قم و «عزیزالله شهبازی» استاندار البرز نیز در این جلسه گزارشی از مطالبات مردم و مسائل و مشکلات موجود در بخش‌های گوناگون استان‌های تحت مدیریت خود و روند اجرای مصوبات قبلی دولت و طرح‌ها و پروژه‌های مختلف به‌ویژه در بخش‌های عمرانی، صنعتی، زیربنایی، فرهنگی، ورزشی و اقتصادی و نیز طرحها و برنامه‌های آتی توسعه‌ای استان از جمله در راستای افزایش زمینه‌های اشتغال برای جوانان ارائه و بر ضرورت حمایت همه جانبه دولت از مسئولان اجرایی در استان‌ها تاکید کردند.

در این نشست، استاندار تهران با تشریح اقدامات انجام شده در این استان، ساماندهی پسماند و هوای پاک را از جمله مهم‌ترین دغدغه‌های محیط زیستی مردم استان دانست.

انوشیروان محسنی بند پی همچنین ساخت تصفیه خانه‌های جدید برای تامین آب شرب استان تهران، توسعه ۲ هزار تخت بیمارستانی در استان در امسال، افزایش کلاس‌های درس در تهران و همکاری بیشتر با خیرین مدرسه ساز و تسهیل حمل‌ونقل از تهران به شهرهای استان به ویژه حمل‌ونقل ریلی را مورد اشاره قرار داد.

بهرام سرمست استاندار قم نیز در این نشست با تاکید بر تعامل نزدیک مسئولان با مردم و حل مشکلات آنها، تلاش برای توسعه استان و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری، ایجاد تسهیلات برای زائران و تلاش برای برای حمایت از تولید و حل مشکلات بنگاه‌های اقتصادی را از جمله اقدامات استانداری در استان برشمرد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی دولت

تسهیل حمل‌ونقل جاده‌ای و ریلی، توجه ویژه به ایجاد اشتغال، حمایت از صادر کنندگان، تسریع در گازرسانی و تامین آب کشاورزی، تلاش برای حل مشکلات مردم، توجه به ایجاد مسکن برای نیازمندان و تکمیل مسکن مهر نیز از جمله نکاتی بود که از سوی عزیز الله شهبازی استاندار البرز در نشست با رئیس‌جمهوری مورد اشاره و تاکید قرار گرفت.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها