|
کدخبر: 41572

هاشمی: این بودجه خجالت‌آور است!

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اظهار کرد: در عمل که به بودجه نگاه کنیم واقعاً خجالت آور است که سه دهم درصد از بودجه کل کشور را به پژوهش اختصاص می‌دهیم و در تخصیص و تحویل آن باید از معاونان پژوهشی دانشگاه و مراکز علمی و تحقیقاتی سوال کرد.

گسترش‌نیوز : حسن قاضی زاده هاشمی صبح امروز یکشنبه در نوزدهمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده کشور، گفت: در سال‌های گذشته شاهد رشد و فناوری بالایی در ایران بودیم که یکی از نقاط افتخارآمیز برای کشور است. در سال ۲۰۰۱ تولیدات علمی ما ناچیز بود اما در ۱۰ سال شتاب چشمگیر گرفتیم و در سال ۲۰۱۱ موقعیت ممتازی کسب کردیم.

vazirbehdasht593.jpg

وی افزود: در سال ۲۰۱۴ با اقداماتی که در دولت تدبیر و امید صورت گرفته شرایط مان، ممتاز شد که دوستان در آمارها به آن اشاره کردند. وضعیت کیفی مقالات هم بهتر شد به نحوی که فکر می‌کنم در برنامه چشم‌انداز ۱۴۰۴ حتی ۱۰ سال زودتر از برنامه به این افق اول بودن در منطقه دست یافتیم.

وزیر بهداشت ادامه داد: در روزهایی که خبرهای منفی خیلی زیاد است بازگو کردن این اخبار برای مردم در یک هیاهوی سیاست زده مناسب تر بوده و امید است بالاخره در این حوزه‌ها انعکاس اخبار و اطلاع رسانی به نحوی باشد که بار روانی اخبار منفی را کاهش دهد و مسرت کسانی باشد که در این حوزه‌ها تلاش می‌کنند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها