|
کدخبر: 324139

بازار مسکن / نهضت ملی مسکن / ساخت مسکن

خبر داغ درباره نهضت ملی مسکن / گام اول برداشته شد

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل اظهار کرد: با رفع مشکلات مالی پیمانکاران با بانک‌های عامل و برطرف شدن موانع حقوقی، طرح نهضت ملی مسکن در سال جاری با شتاب بیشتری اجرا خواهد شد.

اقتصاد خبر داغ درباره نهضت ملی مسکن / گام اول برداشته شد

محبوب حیدری روز دوشنبه با بیان اینکه مطابق سیاست‌های دولت سیزدهم، سهم اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل از برنامه ابلاغی چهار ساله وزارت راه و شهرسازی ساخت مسکن برای ۷۹ هزار و ۱۲۳ نفر خواهد بود، اضافه کرد: با تأمین زمین مورد نیاز شهرها در پایان سال گذشته و پیگیری‌های فعالیت‌های مدیریت ارشد استان، اجرای طرح نهضت ملی مسکن به سرعت بیشتری پیش رفته و واحدهای در حال اجرا با سرعت مناسبی در حال تکمیل هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل اضافه کرد: این واحدها به لحاظ موقعیتی در بهترین مناطق ساخته می‌شوند و مصمم هستیم واحدهای مسکونی با کیفیت بالا و استاندارد به متقاضیان تحویل دهیم.

وی با اشاره به جلسات و نشست‌ها با پیمانکاران طرح نهضت ملی مسکن استان اردبیل اضافه کرد: با رفع مشکلات مالی پیمانکاران با بانک‌های عامل و همچنین مرتفع شدن برخی موانع حقوقی و اداری طرح‌های نهضت ملی مسکن امسال با شتاب بیشتری اجرا خواهد شد.

حیدری خاطرنشان کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل در ساخت و اجرای نهضت ملی مسکن در رتبه برتر کشوری قرار گرفته و این کار با مجاهدت همکاران و پیمانکاران پرتلاش و سخت‌کوش به دست آمده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل همچنین با اشاره به ساخت ۱۵ هزار و ۸۲۰ واحد مسکونی در شهرک سردار شهید سلیمانی اردبیل افزود: ساخت این واحدها در شهرک سلیمانی به عنوان بزرگترین شهرک طرح نهضت ملی مسکن در زمینی به مساحت ۶۴۵ هکتار با حضور ۹ پیمانکار فعال و مجرب در حال اجراست

حیدری ادامه داد: تاکنون عملیات اجرایی پی‌کنی ۱۲ هزار و ۱۰۴ واحد مسکونی در شهرک سلیمانی انجام گرفته و اسکلت‌بندی طبقات ۲ هزار و ۵۳۲ و سقف همکف ۲۹۰ واحد مسکونی هم اجرایی شده است.

وی بیان کرد: با تلاش و پیگیری‌های همکاران معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل اسناد مالکیت بیشتر زمین‌های اختصاص یافته به طرح‌های نهضت ملی مسکن به نام دولت و راه و شهرسازی صادر شده و اسناد الباقی اراضی هم طی ماه‌های آینده صادر خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه کیفیت طرح‌های نهضت ملی مسکن در اولویت قرار گرفته است ، افزود: موظف هستیم واحدهای مسکونی با کیفیت بالا و استاندارد به مردم و متقاضیان که عمدتا" از اقشار ضعیف جامعه هستند تحویل نماییم و در این موضوع هیچ بهانه، کم‌کاری و قصور را قبول و تحمل نخواهیم کرد.

به روز رسانی قیمت تمام شده واحدهای مسکونی را با جدیت دنبال می‌کنیم

وی درباره بروز رسانی قیمت‌های تمام شده نهضت ملی مسکن افزود: احصاء و بروز رسانی قیمت‌های تمام شده واحدهای مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن را با جدیت دنبال خواهیم کرد تا از بروز هرگونه مشکل برای مردم و متقاضیان در آینده جلوگیری شود.

طرح نهضت ملی مسکن، از سوی دولت و با هدف خانه‌دار کردن اقشار جامعه در سال جاری ارائه گردیده و هدف نهایی آن ساخت چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال آینده در کشور است.

بر اساس این گزارش سقف تسهیلات مسکن براساس مناطق مختلف شهری و روستایی اعلام شده و قرار بر این است که تسهیلات این پروژه بر اساس قیمت تمام شده مسکن در مناطق مختلف تعیین شود.

سیدحامد عاملی استاندار اردبیل سه‌شنبه هفته گذشته در بازدید از روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرک شهید سلیمانی اردبیل به‌عنوان بزرگ‌ترین شهرک نهضت ملی مسکن کشور اظهار کرد: ۳۰ هزار نفر در استان اردبیل در قالب طرح نهضت ملی مسکن واجد شرایط تشخیص داده شدند که برنامه‌ریزی برای احداث واحدهای آنها از سال گذشته آغاز شد.

وی افزود: مشکل اساسی این پروژه در استان اردبیل تامین زمین مورد نیاز بود که سال گذشته ۶۴۰ هکتار به شهرهای استان الحاق و زمین مورد نیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تامین شد.

استاندار اردبیل با بیان اینکه پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان اردبیل از پیشرفت خوبی برخوردار است، ادامه داد: تا پایان امسال ۱۵ هزار واحد در شهرها و هشت هزار واحد هم در روستاهای استان تکمیل و تحویل متقاضیان خواهد شد.

بر اساس ارزیابی‌های کشوری استان اردبیل در اجرای طرح نهضت ملی مسکن رتبه سوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها