|
کدخبر: 319324

اقتصاد جهان

رشد اقتصادی باورنکردی ایران / آمریکا و چین عقب ماندند!

صندوق بین المللی پول همچنین پیش بینی خود از رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۲۴ را نسبت به گزارش سه ماه پیش خود افزایش داده و به ۳.۷ درصد رسانده است. در گزارش ماه اکتبر این سازمان رشد ۲.۵ درصدی برای اقتصاد ایران طی سال ۲۰۲۴ پیش بینی شده بود.

اقتصاد رشد اقتصادی باورنکردی ایران / آمریکا و چین عقب ماندند!

صندوق بین‌المللی پول (IMF) در گزارش جدیدترین چشم‌انداز اقتصادی جهان، که هر سه ماه یکبار منتشر می‌شود، اعلام کرد که اقتصاد ایران در سال گذشته با رشد ۵.۴ درصدی روبه‌رو بود.

بر اساس برآورد این نهاد بین المللی رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۲۳ با افزایش قابل توجه نسبت به سال قبل از آن به ۵.۴ درصد رسیده است. این گزارش رشد ۳.۸ درصدی را برای اقتصاد ایران در سال ۲۰۲۲ اعلام کرده بود.

صندوق بین المللی پول همچنین پیش بینی خود از رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۲۴ را نسبت به گزارش سه ماه پیش خود افزایش داده و به ۳.۷ درصد رسانده است. در گزارش ماه اکتبر این سازمان رشد ۲.۵ درصدی برای اقتصاد ایران طی سال ۲۰۲۴ پیش بینی شده بود.

رشد ۵.۴ درصدی اقتصاد ایران در سال میلادی گذشته در حالی است که رشد اقتصادی دنیا در این سال نسبت به سال قبل کاهش یافته و به ۳.۱ درصد رسیده است. متوسط رشد اقتصادهای توسعه یافته در این سال تنها ۱.۶ درصد بوده است. در سال ۲۰۲۲ متوسط رشد این اقتصادها ۲.۶ درصد اعلام شده بود.

کشورهای در حال توسعه نیز به طور متوسط رشد ۴.۱ درصدی در سال ۲۰۲۳ داشته اند که بر این اساس اقتصاد ایران بیشتر از متوسط اقتصادهای همردیف با خود رشد کرده است.

اقتصادهای منطقه خاورمیانه به طور متوسط رشد ۲ درصدی داشته اند. در این منطقه عربستان با رشد منفی ۱.۱ درصدی مواجه شده است.

رشد اقتصادی برخی کشورهای دیگر در سال ۲۰۲۳ عبارت است از: آمریکا ۲.۵ درصد، آلمان منفی ۰.۳ درصد، فرانسه ۰.۸ درصد، انگلیس ۰.۵ درصد، چین ۵.۲ درصد، هند ۶.۷ درصد، روسیه ۳ درصد، برزیل ۳.۱ درصد، ترکیه ۴ درصد و پاکستان منفی ۰.۲ درصد.

گزارشات صندوق بین المللی پول

صندوق بین‌المللی پول (IMF) به طور دوره‌ای گزارشات و گزارش‌های مختلفی را درباره وضعیت اقتصاد جهانی و کشورهای عضو منتشر می‌کند. این گزارشات شامل تحلیل‌ها، پیش‌بینی‌ها و سیاست‌های پیشنهادی برای بهبود وضعیت اقتصادی کشورها و کمک به مقابله با چالش‌های اقتصادی می‌باشد. در ادامه، برخی از گزارشات اصلی صندوق بین‌المللی پول را ذکر می‌کنم:

گزارش بررسی چشم‌انداز اقتصاد جهان (World Economic Outlook): این گزارش به صورت دوره‌ای (معمولاً دو بار در سال) در مورد روند رشد اقتصاد جهانی، نرخ تورم، نرخ بیکاری و سایر شاخص‌های اقتصادی منتشر می‌شود. همچنین، در این گزارش به تحلیل و پیش‌بینی روند اقتصادی کشورهای مختلف پرداخته می‌شود.

گزارش توصیه‌های سیاستی (Policy Recommendations Report): این گزارش شامل توصیه‌هایی است که صندوق بین‌المللی پول برای کشورهای عضو درباره سیاست‌های اقتصادی و مالی می‌دهد. این توصیه‌ها به منظور بهبود وضعیت اقتصادی، کاهش نرخ تورم، ایجاد رشد اقتصادی پایدار و مقابله با چالش‌های متغیر جهانی ارائه می‌شود.

گزارش ترازنامه پولی و مالی جهانی (Global Financial Stability Report): این گزارش به تحلیل و بررسی وضعیت ترازنامه مالی و پولی جهانی و ریسک‌های مالی و اقتصادی مرتبط با آن می‌پردازد. هدف این گزارش، تشخیص و هشدار در مورد خطرات و آسیب‌پذیری‌های موجود در سیستم مالی جهانی است.

گزارش‌های مرتبط با کشورها: صندوق بین‌المللی پول نیز گزارشات و تحلیل‌های جداگانه‌ای درباره وضعیت اقتصادی کشورهای عضو و غیرعضو منتشر می‌کند. این گزارشات شامل تحلیل‌های مالی، پیش‌بینی‌ها و توصیه‌های سیاستی برای بهبود عملکرد اقتصادی کشورها می‌شوند.

منبع: تسنیم
  • ناشناس ارسالی در

    خدا لعنت کند دروغگو را ! اگر رشد اقتصاد ی خوبه، پس چرا حقوق من پانزدهم هر ماه تم ام میشه؟

  • حمید اصلانی ارسالی در

    سلام . این رشد اقتصادی ایرانرا انوقت این راچه کسی خواب دیده بود!!؟

  • ناشناس ارسالی در

    برا همین دلار ۱۰ هزار تومان گران شده

  • حامد ارسالی در

    این رشد اقتصادی در کدام ایران بوده، نکنه ایران دیگری هست که ما خبر نداریم، آنچه ما در کف بازار ایران میبینیم، گرانی، تور م ، ورشکستگی اقتصادی، فقر و بدبختی مردم است .

  • مینا ارسالی در

    این چرندیات چیه؟ رشد اقتصادی شاخصش نمودار نیست، بلکه وضعیت اقتصادی جامعه هست و داخل یخچال منازل که خالیه. از 80 میلیون بجز رانت خواران و مسؤلان و پاچه خاران و دزدان بیت المال، بقیه اگه بشون بگی ایران رشد اقتصادی داشته فحش نشنوی شانس آوردی

  • Hhhhh ارسالی در

    ما صد در صدم رشد داشته باشیم سیستم فاسد مانع از رسیدن سود آن به ۸۰درصد مردم بی ب ضاعت میشه پس خوشحالی نکنید

  • ج م ارسالی در

    چقدر دروغ میگید حتماً بهره ۳۰ درصدی بانک‌ها هم نتیجه رشد اقتصادی هست نه درماندگی نظام مالی به هر حال خندیدیم

  • ناشناس ارسالی در

    دروغگو. دشمن خداست

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها