|
کدخبر: 319216 سارا سمیع شمس

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

عروسکی که گران تر از حداقل حقوق تمام می شود! / غذای عروسک چند؟

لاکچری بازی به دنیای عروسک ها هم نفوذ کرده است و این روزها عروسک هایی می بینیم که غذا می خورند! در این گزارش به بررسی قیمت غذای عروسک می پردازیم.

اقتصاد عروسکی که گران تر از حداقل حقوق تمام می شود! / غذای عروسک چند؟

خرید عروسک از دیرباز تا امروز، جذابیت های خاص خود را داشته است. در دهه های قبل لاکچری ترین عروسک ها، آن هایی بودند که با تکان دادن صورت شان پلک می زدند و به محض درآوردن پستونک از دهان شان گریه می کردند! اما امروزه عروسک ها هم به روزتر شدند و تکنولوژی در آپشن های ساخت شان نقش پر رنگ تری دارد.

تنوع بسیار بالایی در دنیای اسباب بازی ها و مخصوصا عروسک ها وجود دارد و هر چقدر از نظر ظاهر و متریال ساخت پیشرفته تر باشند، هم جذابیت بیشتری برای کودکان دارند و هم قیمت بالاتری دارند. ویژگی جذاب دیگری که پا به دنیای اسباب بازی ها گذاشته است، نزدیک شدن عروسک ها به نوزادان واقعی است. این عروسک ها میمیک صورت دارند، پلک می زنند، غذا می خورند و حتی پوشک شان را هم خیس می کنند! عروسک های جذابی که انگار زنده هستند و به کودکان حس مادرانه واقعی تری می دهند.

عروسک-بیبی الایو

اما هر چقدر دنیای کودکانه به واقعیت نزدیک تر می شود، بهای بیشتری باید برای خریدن شان بپردازید. خرید خود عروسک یک طرف و در یک نوع خاصی از عروسک ها به اسم عروسک بیبی الایو خرید غذای آن نیز قابل توجه است. قیمت های عجیب و غریبی که باید برای غذای این عروسک ها بپردازید نیز قسمتی از هزینه بازی برای کودک تان باید در نظر بگیرید. بر همین اساس گسترش نیوز در گزارش زیر به بررسی غذای عروسک بیبی لایو و همچنین قیمت عروسک بیبی لایو پرداخته است که در ادامه می خوانیم.

غذا-عروسک

قیمت غذای عروسک بیبی الایو

کمتر کسی باور می کند که عروسک غذا بخورد و از قضا این خوراکی گران هم باشد! بله درست شنیدید، عروسک های بیبی لایو غذا می خورند و اتفاقا قیمت آن هم گران تمام می شود. قیمت هر ۸ بسته غذای عروسک بیبی لایو ۵۲۱ هزار تومان است. یعنی برای ۸ بار غذا خوردن و بازی کودک با این عروسک باید بیش از نیم میلیون بپردازید که قیمت گزافی است!

غذای-عروسک

قیمت عروسک های بیبی لایو در سایت های آنلاین شاپ

حال که از غذای عروسک های بیبی لایو صحبت کردیم بد نیست قیمت های جدید این عروسک را هم بررسی کنیم. قابل حدس است که برای داشتن این عروسک پیشرفته باید پول زیادی را بپردازید. گران ترین عروسک بیبی لایو در یکی از سایت های فروش آنلاین، ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قیمت دارد. در ویدئوی زیر یک نمونه از عروسک های بیبی الایو را می توانید ببینید.

ارزان ترین عروسک بیبی الایو دراین تصویر نزدیک به ۳ میلیون تومان قیمت دارد و باز هم نمی توان گفت برای خرید عموم مردم ارزان است. حداقل حقوق کارگران در سال جاری ۵ میلیون و ۳۰۸ هزار و ۲۸۴ هزار تومان است و کاملا محسوس است چه فاصله دردناکی بین مخارج ضروری و غیرضروری یک زندگی حد متوسط با مبلغ دریافتی برقرار است!

عروسک-بیبی الایو

قیمت گران بیبی الایو منطقی است؟

عروسک های بیبی الایو در مقایسه با دیگر عروسک ها قیمت خیلی بالایی دارد و طبیعی است که هر کودکی نتواند یکی از آن را داشته باشد. قیمت بالای بیبی الایوها به این دلیل است که این نوع عروسک ها هوشمند و رباتیک هستند، اما باز هم دیر یا زود خاصیت هوشمند بودن خود را از دست می دهند. عروسک هایی موجود است با برندهای معروف که این ها هم  قابلیت غذا خوردن دارند، پوشک شان را خیس می کنند و... که البته درست است که به اندازه بیبی الایو ها هوشمند نیستند اما قابلیت هایی دارند که همانند بیبی الایو جذاب هستندو از کیفیت خوبی برخورد دار هستند. برای مثال عروسک های برند (وارم بیبی) این چنین است.

اهمیت عروسک ها برای کودکان به چه علت است؟

عروسک‌ها برای کودکان جایگاه مهمی دارند و به عنوان یک ابزار بازی و آموزشی برای آن‌ها ارزشمند هستند.

عروسک‌ها به کودکان فرصتی برای بازی و سرگرمی می‌دهند. آن‌ها می‌توانند با عروسک‌ها داستان‌ها را بازی کنند، نقش‌ها را تعیین کنند و خلاقیت خود را تقویت کنند. همچنین بازی با عروسک‌ها می‌تواند کودکان را در یادگیری مهارت‌های اجتماعی مانند تعامل، همکاری، صبر و احترام به دیگران تقویت کند. آن‌ها می‌توانند در داستان‌هایی که با عروسک‌ها می‌سازند، ارتباط و تعامل با دیگران را تجربه کنند.

کودکان می‌توانند احساسات و افکار خود را از طریق بازی با عروسک‌ها بیان کنند. آن‌ها می‌توانند با عروسک‌ها دربارهٔ احساسات خود صحبت کنند و این به آن‌ها کمک می‌کند تا احساسات خود را درک کنند و بهبود بخشند. بازی با عروسک‌ها می‌تواند به تحرک بدنی کودکان کمک کند. آن‌ها می‌توانند عروسک‌ها را جابجا کنند، آن‌ها را به مدرسه ببرند یا به آن‌ها کمک کنند تا فعالیت‌های روزمره را انجام دهند.

لازم به ذکر است که عروسک‌ها می‌توانند در فرآیند یادگیری کودکان نقش مهمی ایفا کنند. بازی با عروسک‌ها می‌تواند به کودکان کمک کند تا مفاهیم جدید را درک کنند، مهارت‌های جدید را یاد بگیرند و خلاقیت خود را تقویت کنند.

بنابراین، عروسک‌ها برای کودکان جایگاه مهمی دارند و می‌توانند در توسعه شخصیت، خلاقیت و مهارت‌های اجتماعی آن‌ها تأثیرگذار باشند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها