|
کدخبر: 318663

قیمت سکه/ بازار سکه/ قیمت دلار

هشدار جدی درباره سکه های تقلبی / بازار طلا ملتهب شد؟

با افزایش قیمت دلار در معاملات نقدی روز گذشته، قیمت سکه امامی نیز افزایش یافت. همچنین، در بازار اعلام شده است که تعداد سکه‌های تقلبی در بازار افزایش یافته است و خریداران سکه باید از این موضوع مطلع باشند و احتیاط لازم را در خرید سکه‌ها رعایت کنند.

اقتصاد هشدار جدی درباره سکه های تقلبی / بازار طلا ملتهب شد؟

در معاملات نقدی روز گذشته، بازار سکه در پاسخ به افزایش قیمت دلار، قیمت سکه امامی را افزایش داد. طبق اعلام اتحادیه طلا و جواهر، قیمت سکه امامی در نوسان رفت و برگشتی بین ۳۱ میلیون و ۳۲ میلیون تومان قرار گرفت. در عصر دیروز، قیمت سکه امامی داخلی به ۳۲ میلیون تومان رسید. بررسی‌ها نشان می‌دهد که معامله‌گران هنوز منتظر ورود سکه‌های جدید به بازار هستند که قرار است به زودی اتفاق بیفتد.

به علاوه، در بازار هشدار داده شده که تعداد سکه‌های تقلبی در حال افزایش است و خریداران باید مراقب باشند. برای جلوگیری از خرید سکه‌های تقلبی، بهتر است از فروشندگان معتبر و با سابقه خرید کنید و قبل از خرید، سکه را با دقت بررسی کنید و از افراد متخصص و قابل اعتماد در این زمینه کمک بگیرید.

همچنین آنطور که در خبرها آمده مرکز مبادله ارز و طلای ایران امروز اعلام کرد دومین جلسه حراج حضوری شمش طلای استاندارد روز چهارشنبه ۴ بهمن‌ماه از ساعت ۱۲:۰۰ الی ۱۶:۰۰ برگزار خواهد شد و متقاضی خرید می‌توانند تا ساعت ۱۶ روز سه‌شنبه مورخ ۳ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ مبلغ وجه‌الضمان را پرداخت کنند. لازم به ذکر است که نخستین جلسه حراج حضوری شمش طلا روز (چهارشنبه، ۲۷ دی‌ماه) به پایان رسید و در آن ۱۰ شمش طلای یک‌کیلویی معامله شد.

قیمت سکه امامی در معاملات پشت خطی دوشنبه شب در حدو ۳۱ میلیون ۹۵۰ هزار تومان به فروش رسید. نرخ دلار هم در بازار شبانه ۵۴ هزار تومان معامله شد که نسبت به روز دوشنبه تقریبا ۳۰۰ تومان افت کرده بود. تکنیکالیست‌ها می‌گویند سکه در حال حاضر مرز ۳۲ میلیون تومان و ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را پیش روی خود دارد و در مقابل مرز ۳۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برای سکه مهم است و اگر فلز گران‌بهای داخلی پایین این محدوده تثبیت دهد احتمال عقب‌نشینی آن تا نیمه کانال ۳۱ میلیون تومان و همچنین پله‌های پایین‌تر وجود دارد.

عوامل موثر بر قیمت طلا

چندین عامل می‌تواند بر قیمت طلا تأثیر بگذارد. برخی از این عوامل عبارتند از:

عرضه و تقاضا: عرضه و تقاضا برای طلا می‌تواند قیمت آن را تحت تأثیر قرار دهد. اگر تقاضا برای طلا افزایش یابد و عرضه ثابت بماند یا کاهش یابد، قیمت ممکن است افزایش یابد.

نرخ بهره: نرخ بهره تعیین کننده قدرت خرید و سرمایه‌گذاری است. زمانی که نرخ بهره پایین است، سرمایه‌گذاران به دنبال سرمایه‌گذاری در طلا می‌گردند و این می‌تواند قیمت طلا را افزایش دهد.

 نرخ تورم: در صورت وجود تورم، ارزش پول کاهش می‌یابد و سرمایه‌گذاران به دنبال سرمایه‌گذاری در دارایی‌های آلترناتیو مانند طلا هستند. این می‌تواند قیمت طلا را افزایش دهد.

 وضعیت اقتصادی جهانی: در زمان‌های ناپایداری اقتصادی یا بحران‌های سیاسی، سرمایه‌گذاران به دنبال سرمایه‌گذاری در دارایی‌های امن مانند طلا هستند. این می‌تواند قیمت طلا را افزایش دهد.

 تغییرات ارزش ارز: طلا به عنوان یک دارایی جهانی محسوب می‌شود و قیمت آن تحت تأثیر تغییرات ارزش ارزها قرار می‌گیرد. اگر ارز ملکه طلا (مانند دلار آمریکا) کاهش یابد، قیمت طلا ممکن است افزایش یابد.

عوامل جغرافیایی و سیاسی: عواملی مانند بحران‌های سیاسی، جنگ‌ها و تنش‌های جهانی نیز می‌توانند قیمت طلا را تحت تأثیر قرار دهند. در زمان‌های ناپایداری، سرمایه‌گذاران به دنبال دارایی‌های امن مانند طلا می‌گردند.

مهم است بدانید که قیمت طلا تحت تأثیر تعداد زیادی عامل قرار می‌گیرد و تحلیل صحیح قیمت طلا نیازمند بررسی و تحلیل چندین عامل است.

منبع: اکوایران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها