|
کدخبر: 316270

تبلیغات/ دیجیتال مارکتینگ/ ترندهای تبلیغات

ترندهای ۲۰۲۴ تبلیغات در دنیا / دیجیتال مارکتینگ سالیانه در دنیا چقدر گردش مالی دارد؟

بر اساس آخرین گزارش‌های اعلام شده مسیر صنعت تبلیغات به سمت تبلیغات دیجیتال حرکت کرده و دیجیتال مارکتینگ به عنوان مهمترین ابزار مهم تبلیغاتی برای تمامی کسب و کارها در نظر گرفته شده است.

اقتصاد ترندهای ۲۰۲۴ تبلیغات در دنیا / دیجیتال مارکتینگ سالیانه در دنیا چقدر گردش مالی دارد؟

تبلیغات در درجه اول یک هنر ، درجه دوم یک صنعت و در درجه سوم یک رسانه است. رسانه‌ای که خود را در غالب رسانه‌های دیگر مانند رادیو، تلویزیون و مطبوعات و در دهه جدید توسط اینترنت و گوشی‌های تلفن همراه به نمایش می‌گذارد. در صنعت یکی از عناصر مهم و کلیدی، گردش مالی انجام شده در آن است. این گزارش به بازخوانی آنچه در تبلیغات دیجیتال دنیا در سال۲۰۲۳ به وقوع پیوسته می پردازد.

رشد چشمگیر دیجیتال مارکتینگ در دنیا

رشد دیجیتال مارکتینگ در دنیا به اندازه‌ای است که تخمین زده می‌شود در سال ۲۰۲۳ میزان تبلیغات دیجیتال در دنیا از ۵۸۰ میلیارد دلار عبور کند که سهم ۶۵ درصدی از کل صنعت تبلیغات در سال گذشته را تشکیل می‌دهد.

روند رو به رشد استفاده از دیجیتال مارکتینگ در کشورمان هم کاملا ملموس است، شرکت‌های تبلیغاتی بزرگ کارگروه‌های دیجیتال مارکتینگ خود را گسترده‌تر کرده و از آن به عنوان مهمترین ابزار تبلیغاتی یاد می‌کنند. تحلیل‌های جهانی می‌گویند هزینه تبلیغات اینترنتی در سال ۲۰۲۳ بالغ بر ۸.۴ درصد است.

وضعیت دیجیتال مارکتینگ در ایران

آمارهای مرتبط با رشد دیجیتال مارکتینگ در کشورمان نشان می‌دهد که در سال ۱۴۰۱ بیش از ۸۰۰ میلیارد بار تبلیغ در وب سایت‌های ایرانی نمایش داده شده و نسبت بازدید کاربران از تبلیغات در فضای وب‌سایت‌های سیاسی و اجتماعی و آهنگ و موسیقی به کل بازدیدهای تبلیغات وب بسیار بالاست.

ترندهای ۲۰۲۳ جهان

عمده تمرکز دیجیتال مارکتینگ بر روی ترندها است که این روش در سال ۲۰۲۳ به یک روش طوفانی تبدیل شد. به گزارش ام بی ای نیوز، بررسی ترند‌های تبلیغاتی خارج از خانه دیجیتال (DOOH) نشان داد که برند‌های مختلف به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی همه کاناله خود بیشتر بر روی این نوع تبلیغات تمرکز می‌کنند.

جای تعجب نیست که رقابت برای جلب توجه مصرف کننده هر سال سخت تر از سال قبل می‌شود. در واقع برآورد می‌گردد که سالانه ۴.۴ میلیون نفر در جهان کسب و کار جدید خود را شروع می‌کنند. بنابراین، به جرات می‌توان گفت که نه تنها بازاریاب‌های برند هر سال با صد‌ها یا شاید حتی هزاران رقیب گوناگون مواجه می‌شوند، بلکه در مدت چند ثانیه قبل از این که خیلی دیر شود، توجه مشتریان را به سوی خود جلب خواهند کرد.

همین امر، ظاهرا تدوین و اجرای یک استراتژی قدرتمند چند کاناله که بتواند مشتریان را در چندین کانال تبلیغاتی به شکلی منسجم درگیر خود کند، حیاتی و حتی الزامی خواهد بود. خوشبختانه، امروزه برند‌های بیشتری به اهمیت فراوان رویکرد چند کاناله واقف شده و به طور خاص به دنبال کشف و اجرای راه‌هایی جهت ادغام DOOH با ترکیب رسانه‌ای فعال خود هستند، به گونه ای که بتوانند ارتباط بهتری با مخاطبان خود چه آنلاین و چه آفلاین برقرار کنند.به لطف فناوری‌های مدرن موجود در عرصه برنامه ریزی، قابلیت‌های پیشرفته داده‌های اطلاعاتی و توسعه افق‌های خلاقانه، یکراه آسان تر و موثر تر این است که بازاریابان کمپین‌های اصلی برند را از کانال‌های رسانه دیجیتال بیرون کشیده و به کانال‌های خارج از خانه (OOH)، تحت عنوان یکی از قابل اعتماد ترین و مطلوب ترین کانال‌های تبلیغاتی روی بیاورند.

تمایل تبلیغ‌کنندگان به سرمایه‌گذاری روی تبلیغات DOOH

در سال ۲۰۲۳ همه شواهد از تمایل تبلیغ کنندگان به سرمایه گذاری بر روی تبلیغات DOOH برنامه ریزی شده، حکایت داشته و بنابراین خواستار شفافسازی و جلب اطمینان بیشتر در مورد خرید‌های رسانه ای خود هستند. با ادامه روند افزایش بودجه، کسب اطمینان از اجرای کمپین‌ها در نمایشگر‌های ممتاز، برجسته، با کیفیت و قابل اعتماد به اولویت بزرگ تری تبدیل شد. ارزیابی این مسائل به طور مستمر، به دلیل وجود عوامل متعدد اقتصادی، از سوی صاحبان رسانه‌های DOOH لازم و ضروری به نظر می‌رسد. بنابراین، می‌توان انتظار داشت که تمرکز بر روی کیفیت رسانه OOH تا سال ۲۰۲۴ افزایش یابد.

عبور از مرز‌های خلاقیت در DOOH

در سال ۲۰۲۳، صنعت تبلیغات به شکلی جدی تر از قبل یر روی توسعه فعالیت خلاقانه در عرصه OOH تمرکز کرد. واضح است که میزان اثربخشی یک تبلیغ به ایده خلاقانه پشت آن و البته این موضوع بستگی دارد که آیا می‌تواند در مدت چند ثانیه احساسات را در مصرف کننده برانگیخته یا توجه او را به سوی خود جلب کند یا خیر؟ در ادامه، شاهد آن بودیم که برند‌های بیشتری به استفاده از فناوری پیشرفته در این شاخه از تبلیغات روی می‌آورند تا پیام‌های خلاقانه و واقعا منحصر به فرد خود را به جامعه هدف مورد نظرشان انتقال دهند. در اینجا به چند نمونه از تبلیغاتی دیجیتالی خارج از خانه (DOOH) می‌پردازیم که هر یک از جنبه ای خاص جالب و قابل توجه است:

مسابقه پلی آف NBA و خلاقیت پویا

بار‌ها شاهد آن بوده ایم که برند‌های زیادی از قدرت و تاثیر گذاری بالای خلاقیت پویا کمک می‌گیرند. اعم از این که تازه ترین جزئیات ترافیکی در نزدیک ترین شعبه خرده فروشی را برای هدایت مناسب مشتریان از مسیر‌های مناسب منتشر می‌کنید یا به طور زنده همه را در جریان روند کسب امتیاز در یک مسابقه ورزشی قرار می‌دهید، فرصت‌های سفارشی سازی خلاقانه تبلیغات OOH با استفاده از داده‌های دریافتی بی‌پایان بوده و تاثیر شگقت انگیزی بر روی مخاطبان خواهد گذاشت. تبلیغات خارج از خانه آنامورفیک و سه بعدی تبلیغات خارج از خانه (OOH) همیشه جذاب و تماشایی بوده و به بازاریابان یک بوم نقاشی خلاقانه و جسورانه ارائه می‌دهد تا در قالب یک سری تصاویر چشم نواز، پیام‌های متقاعد کننده خود را به نمایش بگذارند. با توجه به پیشرفت‌های اخیر در عرصه فناوری، چندان جای تعجب نیست اگر تبلیغ کنندگانی را ببینیم که از مرز‌های DOOH توسط نمایشگر‌های دیجیتال سه بعدی و آنامورفیک بزرگ تر عبور کرده اند. این نوع تبلیغات واقعا این تصور را تقویت می‌کند که خلاقیت در تبلیغات بی حد و حصر بوده و امروزه تبلیغ کنندگان می‌توانند به کمک فناوری مدرن، جنون آمیز ترین رویا‌های خلاقانه خود را زنده کنند.

تبلیغات خارج از خانه مصنوعی

در سال ۲۰۲۳ آشکارا دیده ایم که برند‌هایی مانند «Maybelline» و «Glossier» (فعال در زمینه لوازم آرایشی و بهداشتی)، همواره مشغول کشف راه‌ حل‌های بیشتر برای دستیابی به سطح بالاتری از تعامل و جذاب تر کردن تبلیغات OOH برای مصرف کنندگان بوده‌اند. اقدام فوق شامل گنجاندن کد‌های QR در تبلیغات DOOH جهت سوق دادن مشتریان به وبسایت، اپلیکیشن تلفن همراه یا رسانه‌های اجتماعی یک برند و حتی اولویت دادن به این نوع تبلیغات برای جلب توجه وعلاقه بیشتر و بهتر می‌شود.

پیش بینی‌های تبلیغاتی DOOH در سال ۲۰۲۴

امسال سال رونق و موفقیت شبکه‌های رسانه ای خرده فروشی خواهد بود. بازاریابان برند، خرده فروشان و خریداران رسانه همگی به طور یکسان بدون شک کلمات «شبکه رسانه خرده فروشی» را بیش از حد در سال جاری شنیده اند. این عبارت در سال‌های اخیر همه جا شنیده شده و بنا بر دلایل متعددی، کسب درآمد از طریق کانال‌های دیجیتال موجود توسط خرده فروشان تحت عنوان یک منبع درآمد اضافی برای تبلیغ کنندگان، فکر و جریانی نبوغ آمیز به نظر می‌رسد. طبق آمار و ارقام دریافتی از شرکت‌های تحقیقاتی، رسانه‌های خرده فروشی موجود داخل محیط فروشگاه مخاطبان زیادی را به سوی خود جذب خواهند کرد که این رقم به طور میانگین ۷۰ درصد بیشتر از مخاطبان دیجیتال می‌باشد. این قبیل خرده فروشان معمولا مخاطبانی تکراری دارند که به طور هفتگی و گاهی روزانه وارد فروشگاه شده و بیشتر پول خود را صرف خرید محصولات برند‌هایی می‎کنند که نام و اجناسشان در فروشگاه تبلیغ خواهند شد. این نتایج فرصت بزرگی را برای بازاریابان به وجود می‌آورند. بر این اساس، مادامی که مصرف کنندگان از لحاظ ذهنی هنوز جذب ذهنیت خرید از طریق DOOH با محوریت مکان می‌شوند، با تبلیغات داخل شعبه‌های خرده فروشی، می‌توان به آن‌ها دسترسی پیدا کرد.

 نقش محوری آگهی‌های تبلیغاتی لحظه آخری

آگهی‌های تبلیغاتی لحظه آخری می‌توانند یک نقش محوری و مهم در زمینه افزودن محصول یک برند خاص به سبد خرید مشتری ایفا کرده و دلیل بزرگی برای تبدیل DOOH به یک جزء کلیدی در اکوسیستم شبکه رسانه ای خرده فروشی (RMN) به شمار می‌روند.

سنجش میزان موفقیت تلاش‌های شرکت‌هادر زمینه DOOH

بازاریابان برند و آژانس‌های تبلیغاتی شریکشان، در شرایط اقتصادی فعلی تمرکز زیادی بر روی انجام کار‌هایی دارند که در نهایت بیش از پیش اسناد معتبر و موثق، سرمایه گذاری رسانه‌ای در آن‌ها را تایید خواهند کرد.خوشبختانه، DOOH یکی از همان کانال‌های تبلیغاتی است که به لطف فناوری پیشرفته، دقیق تر و قابل سنجش تر از همیشه شده‌اند. امروزه، برند‌ها می‌توانند با استفاده از معیار‌هایی نظیر آگاهی، توجه، قصد خرید، ترافیک پایین، افزایش آمار فروش و غیره،میزان موفقیت تلاش‌های خود در زمینه DOOH را بسنجند.به عنوان مثال، رستوران زنجیره ای فست فود «Jack in the Box»، به تازگی یک نوع مطالعه ترافیکی پیاده روی برای ارزیابی میزان بازدید از رستوران در نتیجه راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی DOOH جدید خود را انجام داده است. این تحقیقات نشان داد که به طور قابل توجهی، قرار گرفتن در معرض یک مورد تبلیغات تایید شده DOOH، بازدید بیش از یک میلیون نفر از رستوران را به دنبال داشته است. این اندازه گیری دقیق بوده و به زودی می‌بینیم که برند‌های بیشتری جهت اثبات اثربخشی کمپین‌های تبلیغاتی خود در سال ۲۰۲۴ و پس از آن، بر روی راه حل‌های تازه در این زمینه تکیه می‌کنند.

سنگ بنای تبلیغات دیجیتال

لزوم هدفگیری زمینه ای در میان نگرانی‌های مربوط به حفظ حریم خصوصی برای سال‌هایی طولانی، کوکی‌های شخص ثالث سنگ بنای تبلیغات دیجیتال را تشکیل داده‌اند. چنین کوکی‌هایی این فرصت را برای بازاریابان به وجود می‌آورند تا کاربران را با تبلیغات شخصی سازی شده هدف قرار داده و به بینشی درباره رفتار مصرف کننده دست یابند. در واقع ، مطالعات نشان داده اند که ۷۵ درصد از بازاریابان برای هدفیابی به شدت به کوکی‌های شخص ثالث متکی هستند. جهت روشنگری بیشتر بهتر است بگوییم که کوکی‌های شخص ثالث فایل‌های بسیار کوچکی هستند که محتوایشان را اطلاعات و سابقه فعالیت‌های شما در اینترنت تشکیل خواهند داد. با این حال، حس منفی و بدبینانه عموم مردم، مقررات دولتی و محدودیت‌هایی که هر مرورگر پیش پای افراد می‌گذارد، استفاده از کوکی‌های شخص ثالث را برای تبلیغات و ردیابی فعالیت‌های کاربران سخت تر از قبل کرده است. جهت کسب موفقیت در این عصر جدید بازاریابی، برند‌ها باید در استراتژی‌های تبلیغاتی خود تجدید نظر کرده و به روش‌های جایگزینی روی بیاورند که به آن‎‌ها امکان در اولویت قرار دادن حریم خصوصی کاربران را می‌دهد.

خوشبختانه تبلیغات به سبک DOOH، روشی بسیار تاثیرگذار را جلوی روی برند‌ها قرار می‌دهد تا به مخاطبان هدف خود بدون تکیه بر کوکی‌های شخص ثالث یا سایر شکل‌های اطلاعات قابل شناسایی شخصی دسترسی یابند. DOOH با کارایی و قدرت تاثیرگذاری زیاد، جهت دسترسی به چندین بیننده به طور همزمان طراحی شده و همین امر آن را به یک کانال تبلیغاتی ذاتا سازگار با حریم خصوصی تبدیل کرده است.

مشتریان چطور مناسب‌ترین پیام را از برندها دریافت می‌کنند؟

علاوه بر این، صفحه نمایش‌های DOOH اغلب اوقات در محیط‌های مرتبط با موضوع آگهی تبلیغاتی و مستقیما زندگی روزمره مصرف کنندگان، مانند ساختمان‌های اداری، مراکز خرید، باشگاه‌های ورزشی، فروشگاه‌های مواد غذایی و غیره ادغام می‌شوند. به این ترتیب می‌توان اطمینان یافت که پیام برند‌ها توسط افراد مناسب در زمان‌های مناسب دیده می‌شود. با نزدیک شدن به دنیای رسما بدون کوکی، هدفگیری مخاطب بدون در نظر گرفتن نوع رسانه، همچنان جایگاه خود را به عنوان یک بازی هوشمندانه برای برند‌‌ها حفظ خواهد کرد.

DOOH در کانون توجه شرکت‌ها و مخاطبان

سال ۲۰۲۳ سال خوبی برای DOOH بود. همگی دیدیم که روز به روز بر جمع بازاریابانی افزوده شد که تشخیص دادند چگونه این نوع تبلیغات در ترکیب رسانه ای گسترده تر قرار گرفته و سایر رسانه‌ها نیز در مقابل می‌توانند به توسعه آن کمک کنند. چنین پیشرفت‌هایی به خودی خود دلایل بزرگی هستند که چرا DOOH همچنان جایگاه رفیع خود را حفظ کرده و بر اساس پیش بینی‌ها در سال‌های آتی نیز به طور مداوم روند رشد و نوآوری را طی خواهد نمود. در نهایت سال ۲۰۲۴ احتمالا هیجان انگیز ترین سال برای DOOH خواهد بود و خبر‌های خوبی در این رابطه به گوشمان خواهد رسید.

 

 

منبع: اکو نگار

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها