|
کدخبر: 311744

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

سقوط آزاد دوباره در بورس / کدام نمادها ریزشی بودند؟

بورس در معاملات ۱۰ آبان ماه ۱۴۰۲ با ریزش ۱۰۶۹۸ واحدی به کار خود خاتمه داد. شاخص کل در پایان معاملات امروز روی کانال ۱ میلیون و ۹۷۰ واحدی قرار گرفت.

اقتصاد سقوط آزاد دوباره در بورس / کدام نمادها ریزشی بودند؟

بورس ۱۰  آبان ماهرا ریزشی شروع کرد و سهم بالایی از نمادهای بورسی را به رنگ قرمز درآورد.

معاملات چهارشنبه در وضعیت نزولی آغاز شد در ادامه این حجم از ریزش به شدت افزایشی شد، طوریکه در میانه بازار به ریزش بالای ۱۰ هزار واحدی رسید. نمادهای بورسی حکشتی، خودرو، اخابر، فملی، خساپا، وبملت و  فارس تاثیرات مثبت و منفی موجب ریزش نسبی شاخص کل شدند. براساس نظر کارشناسان روند بازار پتانسیل رشد را دارد و تک سهم‌هایی از هر گروه قابلیت صعود بیشتر را دارند.

نمای پایانی نقشه بازار بورس ۱۰ آبان ۱۴۰۲

نقشه-بازار

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با ریزش نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  ریزش افزایش یافت تا با ریزش بالای ۹۹۶۱ هزار واحدی به ۶۶۰ هزار و ۲۵۳ واحدی رضایت دهد.

شاخص-کل
 
 

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با ریزش بالای ۱۰ هزار واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۶۸,۴۲۸,۸۷۸.۴۲۶ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۳۹,۵۳۱.۶۶ میلیارد ریال و حجم معاملات ۷.۷۸۲ میلیارد سهم است.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز هرمز، وسپهر، زاگرس، خاور، انتخاب، صبا و خدیزل هستند.

نمادهای-بورسی

خبرهای مهم بورسی در ۱۰ آبان ۱۴۰۲

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی: وراث سهام عدالت برای دریافت جدول زمان‌بندی و تشکیل پرونده باید به آدرس سایت ddn.csdiran.ir مراجعه کنند.

معاون امور معادن و فرآوری مواد وزیر صمت با بیان اینکه تا پایان امسال ۱۰ هزار معدن راکد در سراسر کشور با برگزاری مزایده تعیین تکلیف می‌شوند، از احیای ۱۵۰۰ معدن در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

طبق مصوبه جدید کارگروه بازگشت ارز صادرات، پروانه‌های صادراتی سال ۱۴۰۱ تا ۱۵ آبان به صورت مشروط از شمول تعهدسپاری خارج شدند.

بر اساس گزارش رویترز، سازمان اوپک در ماه اکتبر ۲۷.۹۰ میلیون بشکه نفت در روز تولید داشته که در مقایسه با ماه سپتامبر میتوان گفت حدود ۱۸۰ هزار بشکه افزایش یافته است.

توزیع سود سهام عدالت منوط به دریافت سود مجامع از شرکت‌ها است

مهدی حاجی‌وند، دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت گفت: پرداخت سود سهام عدالت منوط به برگزاری کامل مجامع شرکت‌های سرمایه‌پذیر یا به اصلاح شرکت‌هایی است که بخشی از سهام آن‌ها در قالب سهام عدالت واگذار شده است.

از سهامداران در خواست می‌شود خبرهای سهام عدالت را از مراجع رسمی پیگیری کنند و وارد لینک‌های غیر مربوط نشوند، همچنین برای دریافت سود سهام عدالت نیاز به مراجعه حضوری و واریز وجوه نیست.

افزایش ۲۰ درصدی صادرات سیمان در شش ماهه نخست سال

علی‌اکبر الوندیان، دبیرانجمن سیمان کشور گفت: حدود ۴ میلیون تن کلینکر در شش ماهه نخست سال صادر شده که در مقایسه با سال گذشته ۲۰ درصد کاهش یافته است.

در حوزه سیمان نیز ۲.۵ میلیون تن صادر شده که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته حدود ۲۰ درصد افزایش داشته است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها