|
کدخبر: 310695

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

چراغ قرمز بورس دوباره روشن شد / کدام نمادها ریزشی بودند؟ + نقشه بازار

بورس در معاملات ۱ آبان ماه ۱۴۰۲ با ریزش ۱۰۳۲۰ واحدی به کار خود خاتمه داد. شاخص کل در پایان معاملات امروز روی کانال ۲ میلیون و ۲۱ واحدی قرار گرفت.

اقتصاد چراغ قرمز بورس دوباره روشن شد / کدام نمادها ریزشی بودند؟ + نقشه بازار

بورس ۱ آبان ماه آغاز هفته را ریزشی شروع کرد و سهم بالایی از نمادهای بورسی را به رنگ قرمز درآورد.

معاملات دوشنبه در وضعیت نزولی آغاز شد در ادامه این حجم از ریزش به شدت افزایشی شد، طوریکه در میانه بازار به ریزش بالای ۸ هزار واحدی رسید. نمادهای بورسی شبندر، وبملت، شپنا، کگل، خودرو، فخوز و  فملی تاثیرات مثبت و منفی موجب ریزش نسبی شاخص کل شدند. براساس نظر کارشناسان روند بازار پتانسیل رشد را دارد و تک سهم‌هایی از هر گروه قابلیت صعود بیشتر را دارند.

نمای پایانی نقشه بازار بورس ۱ آبان ۱۴۰۲

نقشه-بازار

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با ریزش نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  ریزش افزایش یافت تا با ریزش بالای ۴۲۴۷ هزار واحدی به ۶۸۵ هزار و ۸۹۹  واحدی رضایت دهد.

شاخص-کل
 

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با ریزش بالای ۱۰ هزار واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۷۰,۲۱۳,۳۹۵.۴۰۳ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۴۶,۵۸۵.۷۹۷ میلیارد ریال و حجم معاملات ۶.۴۵۳ میلیارد سهم است.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز هرمز، شگویا، زاگرس، آریا، خاور، شاوان و وهور هستند.

نمادهای-بورسی

خبرهای مهم بورسی در ۱ آبان ۱۴۰۲

وزیر امور اقتصادی و دارایی: در راستای رفع ایرادات نحوه عرضه نهاده‌های ساختمانی در بورس کالا مقرر شد کمیته مشترکی متشکل از وزارت راه و شهرسازی، وزارت صمت و سازمان بورس تشکیل شود.

رئیس اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار بدهی سازمان بورس: به واسطه تامین مالی شرکت‌های بزرگ و هلدینگ‌ها از طریق اوراق وکالت، امکان تامین مالی شرکت‌های کوچک و متوسط و شرکت‌های پروژه‌ای فراهم خواهد شد.

سرپرست مدیریت عملیات بازار فرابورس ایران: بنا بر مصوبه هیئت مدیره فرابورس  در راستای اجرای مفاد ۲۰ دستورالعمل بازارگردانی در بورس تهران و فرابورس، حداقل معاملات روزانه بازارگردان در اوراق با درآمد ثابت تغییر کرد.

سازمان خصوصی‌سازی: هرگونه فراخوان برای ثبت‌نام و یا واریز سود سهام عدالت در قالب پیامک و یا در شبکه‌های اجتماعی جعلی و غیرقانونی است.

رسیدگی به پرونده تخلفاتی دو شرکت کارگزاری

مرتضی ملک محمدی، رئیس اداره رسیدگی به تخلفات نهادی مالی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: با وصول گزارش تخلف دو کارگزاری از مدیریت نظارت بر کارگزاران، رسیدگی به پرونده‌های مزبور در دستور کار قرار گرفت.

در حال حاضر منجر به صدور رأی درخصوص دو شرکت کارگزاری مذکور مبنی بر جریمه نقدی با مبالغ ۱٬۴۵۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ریال و ۳٬۰۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ریال برای هریک از مدیران با توجه به گستره تخلف صورت گرفته در هر پرونده و نیز تعلیق مجوز معاملات اوراق مشتقه مبتنی بر اوراق بهادار، برای آنها شده است.

اقدامات حوزه نظارت بر ناشران سازمان بورس زیر ذره‌بین؛ برگزاری ۵ میز صنعت در نیمه نخست سال

برگزاری میز صنایع و مکاتبه با نهادهای ذی‌صلاح برای رفع مشکلات صنایع، تهیه و تنظیم گزارش‌های ماهانه، تهیه گزارش‌های خاص، اقدامات لازم در ارتباط با ناشران اوراق بهادار، برگزاری جلسات درون سازمانی و دوره‌های آموزشی و تجلیل از ناشران برتر از جمله مهم ترین اقدامات حوزه نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار طی نیمه نخست سال جاری به شمار می‌رود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها