|
کدخبر: 310681

در پنل "بنای برتر، طرح ملی مسکن " مطرح شد؛

انبوه‌سازی توسط بخش خصوصی و تامین زمین توسط دولت انجام شود

به گزارش استودیو نمایشگاه تاسیسات؛ رامین گوران دبیر انجمن انبوه‌سازان استان تهران و عضو اتاق بازرگانی در پنل "بنای برتر، طرح ملی مسکن "؛ در مورد وضعیت آسایش پروژه‌های انبوه‌سازی اظهار داشت: ضعف عمده در پروژه‌های انبوه‌سازی صنعت ساختمان این است که حضور مشاوران کارآمد کم رنگ است که در مسکن مهر عدم حضور مشاوران متخصص محسوس بوده و اکنون کمتر است.

اقتصاد انبوه‌سازی توسط بخش خصوصی و تامین زمین توسط دولت انجام شود

وی ادامه داد: روش اجرا توسط سازندگان متفاوت است، در اجرا خدمات دیده نمی‌شود و ضعف کیفیت کار و خروجی از ضعف جزئیات است که پروژه‌های دستوری، کیفیت حداقلی به سبب کاهش هزینه‌ها دارد؛ ضمن اینکه مجریان خوبی هم در بخش تاسیسات نداریم.

دبیر انجمن انبوه‌سازان استان تهران با اشاره به نقش دولت در انبوه‌سازی و قیمت تمام شده واحدها به جهت تاثیرگذاری در کیفیت پروژه‌ها عنوان کرد: در گذشته ضعف‌های زیادی به وجود آمد؛ در حوزه انبوه‌سازی انجمن داریم که همکاری خوبی با وزارتخانه دارد، پروژه‌هایی را شروع کردیم و در روند ارزیابی مشاورین و سازندگان ایفای نقش دارند.

گوران سپس با اشاره به اینکه پروژه‌های استان تهران با کیفیت است، گفت: تجربه نقاط ضعفی مثل مسکن مهر داریم که باید این ضعف‌ها را پوشش دهیم و مدل عوض شود چراکه مدل خلاقانه نداریم، در این راستا منابع در اختیار بخش خصوصی است و دولت می‌تواند با تامین زمین حمایت کند و بقیه را به سازندگان بسپارد.

وی ادامه داد: ظرفیت ها باید در تولید ساختمان به طور صنعتی محقق شود و در صنعت ساختمان باید برند را وارد کنیم چرا که برندها محصولاتشان را خراب نمی کنند.

دبیر انجمن انبوه‌سازان استان تهران خاطرنشان کرد: در مسکن مهر، شعار صنعتی‌سازی آغاز شد، هر چند اشکالاتی در مورد نحوه ساخت، فرهنگ و غیره وجود داشت و انحرافی به وجود آمد، اما صنعتی‌سازی کارخانه تولید صنعت ساختمان است چون ظرفیت‌ها و زیرساخت‌ها را فراهم می‌کند.

تدابیر ویژه پلی‌ران برای ارتقا رفاه و آسایش در طرح مسکن ملی

در ادامه این پنل پیام استاجی سرپرست بازاریابی پلی‌ران با اشاره به آموزش مجریان در اجرای پروژه‌های ساختمانی اظهار داشت: پلی‌ران از زمان تولید پوش‌فیت همواره دغدغه آموزش برای مجریان به ویژه در طرح مسکن ملی که قیمت‌ها دستوری هستند، را داشته و تدابیر ویژه‌ای اندیشیده شده تا با توجه به قیمت‌های رقابتی، آسایش در این واحدها نیز تامین شود.

وی افزود: در بحث خدمات به انبوه‌سازان نیز از زمان آغاز مشارکت، تاکید ما بر آموزش مجریان بوده، امری که سبب شد با وجود ناشناخته بودن پوش‌فیت در سال‌های ابتدایی تولید و عرضه به بازار، اکنون کاملا جایگاه خود را به دست آورده و شناخته شود.

سرپرست بازاریابی پلی‌ران در پایان خاطرنشان کرد: پلی‌ران از طراحی و مهندسی محصول تا زمان بهره‌وری همواره موضوع آموزش و نظارت رایگان را سرلوحه کار خود قرار داده است.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها