|
کدخبر: 295545

یک پیش بینی خطرناک درباره قیمت طلا

فعال بازار طلا گفت: بازار طلا در هفته نخست خردادماه باثبات و آرام بود و دادوستدها روال عادی را طی می‌کرد و قیمت‌ها نیز سیر نزولی داشت.

اقتصاد یک پیش بینی خطرناک درباره قیمت طلا

محمد کشتی آرای درباره وضعیت بازار طلا در هفته نخست خردادماه اظهارداشت: طی دو هفته گذشته قیمت جهانی طلا با سیر نزولی همراه بود و در هفته‌ای که گذشت باز هم این روند کاهشی تکرار شد.

در دو هفته اخیر قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی در مجموع ۶۰ دلار کاهش قیمت داشت یعنی در یک هفته اخیر ۲۷ دلار و در هفته قبل از آن ۳۳ دلار کاهش داشت و در آخرین معاملات روز گذشته بهای هر اونس طلا در بازارهای جهانی به ۱۹۵۱ دلار رسید.

وی افزود: در هفته‌ای که گذشت همچنان روند نزولی نرخ ارز و بهای اونس جهانی طلا را داشتیم و هر دو عامل باعث شد هم بازار باثبات باشد ‌و هم قیمت‌ها کاهشی یابد در مجموع بازار آرام بود و متناسب با سیر نزولی نرخ ارز و بهای انس جهانی پیش‌ می‌رفت.

این فعال بازار طلا گفت: در هفته گذشته سکه طرح قدیم ۳۰۰ هزار تومان، سکه طرح جدید ۴۰۰ هزار تومان و سکه‌های یک گرمی ۲۰۰ هزار تومان کاهش قیمت هفتگی داشت. در دوره زمانی مذکور نیم سکه و ربع سکه تغییر قیمتی نداشت.

وی ادامه داد: قیمت هر مثقال طلای آب شده با توجه به کاهش بهای انس جهانی طلا ،۱۹۰ هزار تومان و هر گریم طلای ۱۸ عیار ۴۴ هزار تومان کاهش قیمت داشت.

کشتی آرای گفت: حباب سکه با توجه به ثبات و آرامش بازار بدون تغییر بود و در آخرین معاملات ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود.

وی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود در هفته آینده و حداقل در سه یا چهار روز آینده ثبات قیمت و کمی کاهش بها را داشته باشیم .

منبع: ایرنا

ارسال نظر