|
کدخبر: 288556

افزایش ۱۷ درصدی هزینه غذا

در بریتانیا اگر خانواده‌ها هزینه‌هایشان را کاهش ندهند، با افزایش قابل توجهی در صورت‌حساب‌های خرید سالانه خود مواجه خواهند شد.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده روز سه شنبه، قیمت مواد غذایی در بریتانیا به رکورد جدید ۱۷.۱ درصد در چهار هفته ماه فوریه افزایش یافته است. داده‌ها نشان داد که شیر، تخم مرغ و مارگارین، سریع‌ترین رشد قیمت را نشان می‌دهند.

این گزارش حاکی از ان است که تورم مواد غذایی در این کشور از زمانی که این شرکت شروع به پیگیری این ارقام در سال ۲۰۰۸ کرد، در بالاترین حد خود قرار گرفت و ۸۱۱ پوند (۹۸۰ دلار) به صورتحساب خرید سالانه معمولی اضافه کرد و خانوار‌های بریتانیا را مجبور کرد عادات مصرف خود را تغییر دهند. فوریه امسال، از زمانی که تورم ماهانه مواد غذایی به بالای ۴ درصد رسیده، یک سال کامل گذشته است.

فریزر مک‌کویت، رئیس بخش خرده‌فروشی، گفت: این تأثیر زیادی بر زندگی مردم دارد. وی خاطرنشان کرد که افزایش قیمت مواد غذایی پس از هزینه‌های انرژی، دومین موضوع مهم مالی برای مردم است و افزود که از هر چهار خریدار در بریتانیا یک نفر اکنون با مشکلات مالی مواجه است.

قیمت برخی از اقلام ضروری تقریباً دو برابر شده است. به عنوان مثال، یک کیسه ۵۰۰ گرمی پاستا که دو سال پیش ۵۰ پوند قیمت داشت، اکنون ۹۵ پوند قیمت دارد. خانواده‌های بریتانیایی در سال جاری با فشار شدیدتری در امور مالی خود مواجه هستند در حالی که دولت حمایت از قبوض انرژی خانوار را کاهش می‌دهد، نرخ وام مسکن همچنان در حال افزایش است و بحران هزینه‌های زندگی را بدتر می‌کند.

به گفته اقتصاددانان، اگرچه تورم بریتانیا در ماه ژانویه از بالاترین سطح خود در بیش از ۴۰ سال گذشته به ۱۰.۱ درصد کاهش یافت، اما قیمت مواد غذایی همچنان در حال افزایش است.

منبع: ایبنا

ارسال نظر