|
کدخبر: 287733 نعیمه صفری تبار

گسترش نیوز از بیستمین جشنواره تولید ملی_افتخار ملی گزارش می‌دهد:

مولد سازی به کمک اقتصاد می آید

دادستان کل کشور گفت: مولد سازی سرمایه های منجمد دولت را به سرمایه های در جریان تبدیل می‌کند. نقدهایی به این مصوبه وارد است که در حال رفع و بررسی است.

اقتصاد مولد سازی به کمک اقتصاد می آید

بیستمین جشنواره تولید ملی_افتخار ملی روز دوشنبه ۱ بهمن ۱۴۰۱ با حضور دادستان کل کشور و معاونین وزارت صمت و جمعی از مدیران واحد‌های صنعتی و معدنی در سالن خلیج فارس نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد.

حجت‌الاسلام منتظری، دادستان کل کشور ضمن تبریک اعیاد پیش رو شعبانیه گفت:  مسئله اقتصاد برای کشور ما مسئله محوری است. اگر کسی خدمتی برای مردم می‌خواهد انجام دهد باید قدم برای رشد اقتصاد بردارد. تولیدکنندگان در این بخش می‌توانند گام های موثری بردارند. اهمیت اقتصاد از سیاست های کلی نظام و رهبری و اهتمام ایشان در جمع های مختلف و کارآفرینان است. 

وی ادامه داد: ۱۱ سال پیام های مختلف برای نام گذاری سال در حوزه اقتصاد داشتیم. عزیزانی که در این زمینه تلاش کردند و ما شاهد رشد در بخش های مختلف بودیم. رشد اقتصادی میتواند کشور را از مشکلات نجات دهد. رشد اقتصادی یعنی افزایش تولید ؛که باعث اشتغال و عرضه می‌شود. رشد اقتصادی سبب صادرات و ورود ارز به کشور می شود. تولیدکنندگان در این عرصه تلاش های بهره مندی کردند و بهتر از این هم می‌توانند انجام دهند. 

منتظری در ادامه خاطرنشان کرد: با رونق و جهش تولید شاخص های اقتصادی هم بهبود خواهد یافت.از زمانی که بحث اقتصاد مقاومتی مطرح شد رهبری شورای عالی اقتصاد را تشکیل دادند و از ۳ قوه خواستند برای رفع موانع حضور داشته باشند. شرایط کشور به گونه ای است که باید در این عرصه تلاش شود. 

دادستان کل کشور اظهار داشت: در ۳ سال اخیر اقداماتی برای حمایت از تولید صورت گرفته است و ادامه خواهد داشت. مشکلاتی وجود دارد که باید شناسایی شود. آسیب هایی بر سر کارخانه‌ها  وجود دارد که باید شناسایی شود.  کارخانه هایی کاملا از کار افتاده وجود داشت که با تلاش های صورت گرفته موانع آنها رفع شد و کار خود را آغاز کردند. 

منتظری ادامه داد: در شهرک های صنعتی واحد های تولید تعطیل و نیمه فعال داریم که باید آسیب شناسی شود. با همکاری وزارت صمت، وزارت کشاورزی و قوه قضاییه این واحدها شناسایی شوند و موانع و مشکلات آن ها رفع شود. ما آمادگی خود را برای این موضوع اعلام می‌کنیم.

وی در رابطه با مولد سازی افزود: به مصوبه مولدسازی نقدهای بسیاری صورت گرفت. نقدهایی برای بهبود این بخش صورت گرفت قابل قبول است. اگر تمام عوامل موثر در این قضیه حساب شده کار کنند برای رفع مشکلات اقتصادی کشور موثر است. با مولد سازی  سرمایه های منجمد دولت می‌تواند به سرمایه های در جریان دولت تبدیل شود.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها